اخبار روز سینما

3000 اثر تاریخی در کشور در اختیار ارگان ها و نهادهای دولتی است

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه حدود 3000 اثر تاریخی در اختیار نهادها و سازمان های دولتی در کشور داریم، تصریح کرد: مرمت کاروانسرای تی تی رسما آغاز شده و در حال انجام است. اولین کاروانسرای ثبت جهانی در کشور است که مورد استقبال صنعت قرار گرفته است. خصوصی شد.

بازتاب آنلاین، شهاب طلایی در حاشیه آغاز مراسم مرمت و مرمت کاروانسرای تی تی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز عملیات مرمت کاروانسرای تی تی به طور رسمی آغاز شده و اولین است. در جهان کاروانسرای ثبت شده توسط صندوق توسعه در کشور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان انتخاب و با جذب سرمایه گذار واجد شرایط و با شعور تاریخی برای ثبت جهانی این کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: امیدواریم اولین کاروانسرا بتواند مشارکت بخش خصوصی را به همراه داشته باشد و منجر به استقبال سرمایه گذاران دیگر از کاروانسراهای ثبت جهانی شده در کشور شود. مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت که امید است گامی در جهت احیای دیگر کاروانسراهای کشور و منشأ خیر و برکت برای استان گیلان و شهرستان سیاهکل باشد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان امسال برای ۱۰۰ پروژه تاریخی سرمایه‌گذار جذب کنیم و برآورد می‌شود این تعداد حدود ۳۰ پروژه باشد. مجموعه آثار تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی افتتاح می شود.

طلایی با بیان اینکه حدود 3000 اثر تاریخی در کشور در اختیار دستگاه ها و نهادهای دولتی داریم، ادامه داد: تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های مختلف در دستور کار داریم تا انشالله عامل واگذاری بناهای تاریخی به ویژه وزارتخانه هایی که اکثر کارهای ثبت ملی را دارند تحت مسئولیت آنها قرار می گیرند

وی تصریح کرد: مقدمات واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی و مرمت و مرمت آنها از دولت سیزدهم آغاز شد. امیدواریم اجرای آنها نیز در دولت چهاردهم آغاز شود و بتوانیم با مرمت و احیای بناهای ارزشمند تاریخی زمینه رونق گردشگری و صنعت گردشگری را فراهم کنیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا