اخبار خودرو

دستاورد بزرگ فورج باتری ؛ شارژ خودروی برقی در عرض فقط ۱۰ دقیقه

دستاورد بزرگ فورج باتری ؛ شارژ خودروی برقی در عرض فقط ۱۰ دقیقه

شرکت فورج باتری عرضه باتری های لیتیوم یونی با سلول های استوانه ای 21700 را آغاز کرد. این باتری پیشرفته دارای چگالی انرژی قابل توجه 300 وات ساعت بر کیلوگرم وزن است.

شارژ ماشین فقط در 10 دقیقه

طبق آخرین مدل، باتری استاندارد 21700 قدرت بسیار بیشتری را در همان حجم نسبت به باتری استاندارد 18650 ارائه می دهد که به لطف فناوری شناخته شده به نام Atomic Armor به این موفقیت دست یافته است. این فناوری شامل یک نانو پوشش بسیار نازک است که امکان چگالی انرژی بالاتر را فراهم می کند.

سلول باتری جدید فورج که با نام Gen 1.1 Supercell شناخته می شود، از یک کاتد لیتیوم-نیکل-منگنز-کبالت و یک آند کامپوزیت اکسید سیلیسیم-گرافیت استفاده می کند. این ترکیب امکان شارژ کامل در 10 دقیقه، بدون کاهش عمر باتری را فراهم می کند. علاوه بر این، Gen 1.1 Supercell از بالاترین استانداردهای حمل و نقل پشتیبانی می کند.

Battery Forge ادعا می کند که این فناوری جدید نسبت به سایر بسته های باتری موجود در بازار برتری دارد. این شرکت قبلاً با چندین شریک قرارداد امضا کرده است، اما هنوز نامی از تولیدکنندگان خودروهای برقی که از نسل 1.1 سوپرسل منتفع خواهند شد، اعلام نکرده است. علاوه بر این، Battery Forge قراردادهایی را برای خرید سالانه چندین گیگاوات ساعت انرژی با این شرکا امضا کرده و در مجموع 24 گیگاوات ساعت در سال درخواست دریافت کرده است.

کاربردهای متعدد و تولید انبوه از سال 2026

Advanced Forge Battery برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی، کامیون های الکتریکی، موتورسیکلت ها و همچنین برنامه های کاربردی فضایی و وزارت دفاع ایالات متحده برای سال 2026 در کارخانه Forge Battery واقع در کارولینای شمالی برنامه ریزی شده است. فرض بر این است که 90 درصد مواد لازم برای ساخت این باتری پیشرفته از کشور تامین شود.

آینده ای روشن برای Battery Forge

Forge Battery با عرضه باتری جدید خود نه تنها به دنبال تقویت جایگاه خود در بازار رقابتی باتری های لیتیوم یونی است، بلکه به عنوان پیشگام در ارائه فناوری های جدید شناخته می شود. با توجه به موفقیت های اولیه و استقبال از این فناوری جدید، به نظر می رسد فورج باتری مسیر روشنی در پیش دارد و می تواند تاثیر بسزایی بر صنعت خودروسازی و حوزه های مرتبط داشته باشد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا