اخبار روز

3 میلیون تومان به حساب بازنشستگان تاریخ انصراف


به گزارش مانیبان، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در تشریح جزییات جلسه این کمیسیون گفت: جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونین سازمان تامین اجتماعی برگزار شد. این سازمان و عارف نوروزی، مدیر کل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در خصوص موضوع اقداماتی که به ویژه در خصوص موضوع تناسب حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی انجام شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: یکی از جمله سوالات مهم نمایندگان کمیسیون در موضوع یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی؛ تاخیر در پرداخت 3 میلیون تومان به دلیل حسابی بود که به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری ​​واریز شده بود. رئیس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه اعلام کرد که با تصویب دولت و با هماهنگی هیات مدیره تامین اجتماعی، این پرداخت چند روز پس از پرداخت به بازنشستگان کشوری و لشکی انجام و تناسب‌سازی آغاز شد. با این پیش پرداخت پردازش کنید.

داداشی ادامه داد: موضوع اقدامات بیمه کار، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بحث سازمان تامین اجتماعی متولی درمان، دغدغه ها و کمبودهایی که در این زمینه در سراسر کشور وجود داشته و دارد. و مورد به مورد در حوزه های مختلف از جمله. این مسائل و دغدغه های نمایندگان بود که در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مطرح شد. از سوی دیگر رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور قول داد با اقداماتی که انجام می شود این کمبودها را جبران کند.

وی همچنین با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی و ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت شرکت های زیرمجموعه و هلدینگ شستا، گفت: نمایندگان سوالاتی در خصوص این موضوع دارند. انتصابات انجام شده در شرکت های زیرمجموعه شستا، شرکت های زیان ده و سود شستا و تصمیماتی که قرار بود برای شرکت های زیان ده این مجموعه گرفته شود توسط مدیرعامل شستا و توضیحات لازم را کسب کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: البته گلایه هایی مبنی بر عدم تعامل و یا کم بودن تعامل مدیران شستا با نمایندگان کمیسیون اجتماعی وجود داشت؛ البته در این خصوص شکایت هایی نیز وجود داشت. مثلاً همکاران ما در کمیسیون به دنبال تعامل بیشتر با شستا برای رساندن مطالبات مردم و بهره وری بیشتر شستا بودند یا اینکه نقاط کوری در قانون یا اساسنامه مربوط به این حوزه وجود دارد، می توانیم آنها را در مجلس باز کنیم. و برای کارآمدی بیشتر سازمان تامین اجتماعی و شستا که تقریباً هدف آن بازنشستگان عزیز کشور است. کمک کنیم

در ادامه میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه این جلسه به واریز مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا علی الحساب بازنشستگان بر اساس اعمال قانون اشاره کرد. وی درباره یکسان سازی حقوق مستمری بگیران گفت: چندی پیش پیش پرداختی به عنوان حساب بازنشستگان کشوری و لشکری ​​انجام شد اما از آنجایی که پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی همزمان انجام نشد، این شبهه ایجاد شد که سازمان تامین اجتماعی این کار را انجام نمی دهد، هرچند با موافقت دولت در این زمینه و هماهنگی با هیات مدیره تامین اجتماعی، طی چند روز و عملا پس از ابلاغ این صورتحساب به مستمری بگیران سازمان پرداخت کردیم. قانون برنامه هفتم توسعه، روند متناسب سازی را با این پیش پرداخت آغاز می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جلسات خود با بازنشستگان این سازمان گفت: کمیته ای تشکیل شده که با صدور دستورات و موضوعات مختلف، نحوه اجرای قانون برنامه هفتم توسعه را اجرا می کند. اجرای تناسب با اصلاحی که در بند ر) قسمت 2 ماده 28 قانون برنامه هفتم توسعه باید احراز شود و شرایطی که در لایحه دولت که با فوریت مضاعف به مجلس ابلاغ شده است باید احراز شود. پیگیری می شود و مشکلی برای اجرای آن نداریم.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه قبلاً اعلام کرده ایم مشکلی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان نداریم، تصریح کرد: موضع ما این است که در کنار بازنشستگان عزیز برای اجرای یکسان سازی حقوق آنها خواهیم بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا