دانستنی ها

فواید استراحت 5 دقیقه ای در حین کار چیست؟

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

محققان دانشگاه سیدنی دریافتند که یک استراحت ساده و کوتاه در حین کار تنها چیزی است که افراد برای تمرکز مجدد نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، وقتی صحبت از استراحت در حین کار و فعالیت می شود، مردم فکر می کنند باید زمان زیادی را برای آن اختصاص دهند. برای مثال، رفتن به یک پیاده روی طولانی برای هوای تازه. همانطور که این ایده خوب است، مطالعات جدید نشان داده است که یک استراحت پنج دقیقه ای همان کار را انجام می دهد.

در این تحقیق از 72 دانش آموز استرالیایی خواسته شد تا یک تست ریاضی دشوار را در 20 دقیقه با سرعت بالا انجام دهند. این تست برای خسته کردن ذهن شرکت کنندگان و کاهش تمرکز آنها انجام شد.

پس از این آزمون، داوطلبان به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول بدون استراحت شروع به حل جدول ضرب دو رقمی (مثلاً 67*34) کردند، گروه دوم به دلخواه 5 دقیقه استراحت کردند و گروه سوم همان 5 دقیقه استراحت کردند، اما مجبور شدند ویدیوی پیاده روی را تماشا کنید آنها استرالیا را در جنگل های بارانی تماشا می کردند. نتایج برخی از مطالعات قبلی نشان داده است که تماشای مناظر طبیعی می تواند همان حسی را در مغز ایجاد کند که بازدید از آنها.

پس از آزمایش، داوطلبان یک نظرسنجی کوتاه انجام دادند تا محققان بتوانند بفهمند هر استراتژی چقدر بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد.

هنگامی که نتایج بین سه گروه مقایسه شد، دانش آموزانی که تنها 5 دقیقه استراحت کردند، بهبود تمرکز بیشتری را نشان دادند. گروهی که با تماشای طبیعت استراحت کردند نسبت به گروهی که استراحت نکردند عملکرد بهتری داشتند.

آنهایی که در مجموع 5 دقیقه استراحت کردند، 57 درصد بیشتر از کسانی که استراحت نکردند، در آزمون امتیاز گرفتند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا