اخبار روز

برق و بادمجان؛ یک سقف و دو هوای جدید برای اصولگرایان همیشه بدهکار

اما این سخنرانی انسان را به یاد پنجمین ماه مدیریت رئیس جمهور می اندازد، زمانی که پوستری نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود: اگر پنج ماه پیش بادمجان کاشته اید، اکنون زمان برداشت آن است. نبود و حداقل به اندازه یک بادمجان به ریاست جمهوری وقت بدهید!

در یک برنامه تلویزیونی فعلی یکی حامیان و مخالفان دولت رئیس جمهور پزشکیان او از آن زمان این را در نقدهای اجرایی خود گفته است پزشکیان رئیس جمهور شد، ما دچار قطعی برق هستیم.

می توان گفت دولت ساکت است پزشکیان هنوز تأسیس نشده و شروع به کار نکرده است و همان نخست وزیران هنوز سر کار هستند و این واقعیت باقی است که قبلاً خاموشی داشتیم و تا زمانی که عدم تعادل مزمن موجود به طور اساسی برطرف نشود، دوباره خواهیم داشت. اما این سخنرانی انسان را به یاد پنجمین ماه مدیریت رئیس جمهور می اندازد، زمانی که پوستری نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود: اگر پنج ماه پیش بادمجان کاشته اید، اکنون زمان برداشت آن است. نبود و حداقل به اندازه یک بادمجان به ریاست جمهوری وقت بدهید!

اگرچه گویندگان دو جمله بالا (برق و بادمجان) دو حامی متفاوت جنبش نونوالیسم هستند، اما بدون پرداختن به این دو جوان و کم تجربه، باید گفت که کل این جنبش یکی است: اگر شما اگر خودت یه کاری بکن، باید همسایه باشی و کمکشون کنی که حکومت داشته باشن و هیچکس نگه ابری بالای چشمت هست و رئیس جمهور تبدیل به مقام مقدسی میشه که باید منتقدانش رو به دادگاه بکشونه و … رئیس جمهور، وزیر و وکیل شوند، که این کار زشت است. آنها آزاد نیستند، که پاداش دارد و دروغ، شایعه و تخریب تبدیل به یک سکه رایج می شود.

در این پارادایم فکری و سیاسی، پنج ماه بعد از روی کار آمدن دولت خودشان، وقتی انتقادها و مطالباتی مطرح می شود، می گویند: اگر بادمجان کاشته اید، الان وقت چیدن است. نبود اما اکنون که «دیگری» حتی قبل از روی کار آمدن دولتش رئیس جمهور جهمور شده است، خاموشی تلویزیون زنده حاصل کار او تلقی می شود و دیگر خبری از بادنجان نیست. اگرچه در دولت قبل فصل چیدن بادمجان فرا می رسید، اما میرزا قاسمی نه سر سفره مردم که پای دلار می آمد و در مواردی مانند فساد 3 میلیارد و 400 میلیون دلاری وزارت کشاورزی به متولی از کاشت، کاشت و برداشت. از بادمجان – همیشه در گلوی طلبکار ریخته می شد.

اغراق نیست!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا