اخبار ارز دیجیتال

الف زیرو از لایه دو جدیدش رونمایی کرد؛ تجربه‌ای سریع‌تر و خصوصی‌تر در بلاکچین!

الف زیرو (Aleph Zero)، یک اکوسیستم بلاکچینی که برای حفظ حریم خصوصی و کارایی طراحی شده، به تازگی یک راه‌حل لایه ۲ سازگار با اتریوم را بر روی شبکه اصلی خود راه‌اندازی کرده است.

طبق گزارش‌ها، این لایه جدید سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) با هدف تسریع تراکنش‌ها و کاهش زمان بلاک‌ها به ۲۵۰ میلی‌ثانیه طراحی شده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، توکن بومی این شبکه، AZERO، که برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در بلاکچین اصلی استفاده می‌شود، در بلاکچین جدید (لایه ۲) نیز برای همین منظور به کار خواهد رفت.

بر اساس بیانیه الف زیرو، این لایه ۲ با همکاری Gelato، ارائه‌دهنده خدمات رول‌اپ به عنوان یک سرویس (RaaS)، ساخته شده و از تکنولوژی آربیتروم اربیت بهره می‌برد.

گفته می‌شود که این شبکه جدید به کاربران یک “بلاکچین فوق‌العاده سریع و کارآمد” ارائه خواهد داد.

شبکه الف زیرو همچنین قصد دارد در سه‌ماهه چهارم سال جاری، ابزارهای حریم خصوصی zkOS (سیستم عامل مبتنی بر دانش صفر) را معرفی کند تا زمان اثبات دانش صفر را کاهش دهد و ویژگی‌های حریم خصوصی را در برنامه‌های بلاکچین ادغام کند.

در همین راستا، تیم الف زیرو در ۱۸ آوریل، یک برنامه تأمین مالی ۵۰ میلیون دلاری را برای حمایت از تیم‌های توسعه‌دهنده‌ای که قصد ساخت پروژه روی این پلتفرم را دارند، راه‌اندازی کرد. هدف از این برنامه، افزایش استفاده از فناوری بلاکچین در سطح جهانی است.

آنتونی زولسیاک، مدیرعامل الف زیرو، پیش‌تر در ۲۹ فوریه گفته بود که مفهوم حریم خصوصی در دنیای کریپتو اهمیت خود را از دست داده است؛ زیرا کاربران به ارائه اطلاعات خود در مقابل دسترسی به خدمات رایگان رضایت داده‌اند.

به گفته او، بسیاری از کاربران تفاوت بین توکن‌های حریم خصوصی و زیرساخت‌های بلاکچین بهبوددهنده حریم خصوصی را درک نمی‌کنند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا