اخبار روز

در آستانه آغاز مذاکرات، نتانیاهو شرط دیگری گذاشت

یک رسانه عبری زبان نوشت در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بار دیگر شرایط جدیدی را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، سه شرط را برای توافق اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو خواستار آزادی فوری 33 اسیر زنده اسرائیلی شد و همچنین از مذاکره کنندگان اسرائیلی خواست نظر اسرائیل در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس را به عنوان معیار اصلی آزادی آنها و سازوکار بازگشت آنها در نظر بگیرند. همچنین مهاجرت فلسطینی ها در مناطق مسکونی آنها در شمال نوار غزه باید بررسی شود.

به گزارش این رسانه عبری، بنیامین نتانیاهو بار دیگر شروط جدیدی را به پیش نویس توافقنامه تبادل زندانیان اضافه کرد، هرچند تاریخ برگزاری نشست مذاکره در روز پنجشنبه چندان دور نیست.

تحت این شرایط که نتانیاهو شامگاه سه شنبه اعلام کرد، وی خواستار آزادی فوری 33 گروگان زنده به عنوان اقدامی بشردوستانه شد و تاکید کرد که اسرائیل باید از حق خود برای وتوی نام و هویت اسرای فلسطینی که در چارچوب این توافقنامه قرار گرفته است استفاده کند. اسرائيل اعلام كرد كه به عنوان شرط سوم، مكانيسم بازگشت فلسطينيان به شمال نوار غزه نيز بايد در حرجب برقرار باشد.

در بخشی دیگر از این گزارش تاکید شده است: حماس قطعا در این مدت کوتاه نمی تواند تصمیمی بگیرد و در عین حال این سه شرط را نمی پذیرد.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که بین اعضای تیم مذاکره کننده اسرائیلی، از جمله ژنرال نیتسان آلون، رئیس بخش سربازان اسیر و مفقود شده ارتش اسرائیل، دیدی بارنیا، رئیس موساد و رونین بار، رئیس شاباک، اختلافات شدیدی در سایه وجود دارد. مشاور سیاسی نتانیاهو تیم مذاکره کننده این سفر را به قطر همراهی می کند.

این گزارش ادامه می دهد که با وجود اختلافات شدید بین حماس و اسرائیل، احتمالاً حماس نمایندگان خود را به این نشست می فرستد تا به عنوان طرفی معرفی نشود که مایل به مذاکره نیست.

این در حالی است که منابع مصری احتمال موفقیت این مذاکرات را اندک و اندک عنوان می‌کنند، در حالی که در قطر می‌گویند در مذاکرات پنجشنبه آینده می‌توان به توافق رسید.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد که رسانه ها اخبار کذبی درباره شرایط جدید نتانیاهو منتشر کرده اند و در واقع آنچه نتانیاهو بر آن تاکید کرده در پیش نویس توافقنامه 27 مه آمده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا