اخبار روز

مذاکرات به شرط ارائه توضیحات در مورد برنامه های عملیاتی ادامه خواهد یافت

بیانیه پنجشنبه گذشته جنبش حماس به معنای رد مذاکرات پنج شنبه آینده نیست، بلکه حماس می خواهد درباره برنامه های عملیاتی توضیحاتی ارائه کند تا مذاکرات به نقطه اول برنگردد و در همان نقطه ای که متوقف شده بود ادامه یابد. در دورهای قبلی

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که «بیانیه پنج شنبه گذشته جنبش حماس به معنای رد مذاکرات روز پنجشنبه نیست، بلکه حماس آن را تضمین می کند». توضیح برنامه های عملیاتی تا مذاکرات به نقطه اول برنگردد بلکه در همان نقطه ای که در دور قبل متوقف شده بود ادامه یابد.

نزال روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «در گذشته، مذاکرات آتش بس مورد فریب، تاخیر و بازی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بوده است که هیچ قصدی برای دستیابی به توافق ندارد». زیرا می داند که پایان دادن به جنگ منجر به زندانی شدن او برای شکست 16 مهر خواهد شد.

وی افزود: اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر مذاکرات آتش بس یا درخواست رژیم صهیونیستی برای نام بردن نام 33 اسیر اسرائیلی در دست گروه های فلسطینی در غزه، تلاشی برای اخلال در روند مذاکرات و برهم زدن توافق عمومی اولیه با اعلام یک … آتش بس در غیر این صورت ما شروع به بررسی جزئیات نخواهیم کرد.

نزل با اشاره به اینکه ما در جنبش حماس تاکید می کنیم که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از طریق رسانه ها مذاکره کند، مذاکره تنها از طریق میز مذاکره و طرف های میانجی امکان پذیر است، تاکید کرد: دولت آمریکا در تلاش است تا طرحی را در آتش بس اجرا کند. مذاکرات با برنامه قبلی تفاوت جزئی دارد و از این رو قصد دارد این طرح را به عنوان یک راه حل میانی به طرفین تحمیل کند که طرفین را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود کند و این تلاشی است برای تحمیل برخی دیدگاه ها در مورد آینده کشور. جنگ در غزه

این عضو دفتر سیاسی حماس همچنین اعلام کرد که «آینده جنگ را فقط طرف‌های فلسطینی تعیین می‌کنند و رژیم صهیونیستی یا هیچ طرف خارجی اجازه دخالت در اداره امور این دوره و آنجا را نخواهد داشت.» هیچ بحثی در مورد دوران مورد بحث در مذاکرات وجود نخواهد داشت. و ما از این موضع عدول نخواهیم کرد.»

وی افزود: هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی یا طرف آمریکایی برای تحمیل مدل جدید “کرزی” از حکومت غزه با شکست مواجه خواهد شد همچنین نشان داد که “مدیریت گذرگاه رفح تاکنون مطرح نشده است.” مدیریت این گذرگاه مرزی و به طور کلی تمام مسائل مربوط به نوار غزه فقط یک موضوع فلسطینی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا