اخبار روز سینما

برنامه هفتگی سروش صحت در حوزه کتاب به زودی روی پلتفرم فیلمو راه اندازی می شود «آکن» جایگزین ویژه «کتاباز» است.

هشت سال پس از تشکیل نمایش جذاب «کتاب باز» در شبکه نسیم، سروش صحت و تیم «کتاب باز» تولید نمایشی با لحن «اکنون» را روی پلتفرم فیلمو آغاز کردند. برنامه ای که می دانست چگونه در هنگام پخش از تلویزیون علاقه مخاطبان زیادی را به کتاب برانگیزد و تداعی های جالبی در این زمینه ایجاد کند. «اکنون» به‌عنوان نسخه غیر تلویزیونی کتاب‌ساز، به‌صورت هفتگی منتشر می‌شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، «اکنون» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان، طبق اخباری که از آن منتشر شده، برنامه ای گفت و گوی هفتگی است که با احساس «کتاب باز» و این دیدگاه که چه چیزی طراحی و ساخته می شود. از تیم سازنده این برنامه انتظار می رود.

«کتاباز» اولین برنامه تلویزیونی درباره کتاب بود که علاوه بر کتابخوان، مردم عادی را نیز درگیر خود کرد. پخش فصل اول توسط امیرحسین صدیق و چهار فصل بعدی به عهده سروش صحت بود. صحت با دعوت از چهره های مختلف و چسبیدن به عناصر ثابت باعث شد این نمایش جایگاه ویژه ای در شبکه نسیم پیدا کند. تا جایی که پس از پخش، کلیپ های آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

قابل ذکر است که این برنامه به گفته خود سروش صحت در افزایش علاقه مخاطبان به کتاب تاثیرگذار بوده است. بارها شنیده بودم که کتابفروشی ها می گویند کتاب هایی که نامشان در این برنامه آمده فروش بیشتری دارند.

سروش صحت و محمدرضا رضاییان در پشت صحنه برنامه آکنون

«کتاباز» در زمستان 1398 در حالی به پایان رسید که یکی یکی از برنامه های فرهنگی پرمخاطب تلویزیون بود. در آن زمان حتی خود سروش صحت گفته بود که آنقدر به این سریال وابسته است که دوست دارد تا آخر عمرش ادامه داشته باشد و حتی اگر تلویزیون نخواهد در ساخت سریال با او همکاری کند، امیدوار است. قادر به انجام این کار است. بگذارید کتاب را ادامه دهد.

این آرزو در تلویزیون محقق نشد و «کتابدار» پس از پنج فصل به پایان رسید. اکنون بیش از سه سال از پایان این نمایش می گذرد اما از اهمیت آن کاسته نشده و همچنان در شبکه های اجتماعی طرفداران خاص خود را دارد.

هنوز نمی دانیم سروش صحت و تیم کتابباز تا کجا مدل «کتاباز» در برنامه «اکنون» را پیش خواهند برد و این نمایش چه ویژگی هایی خواهد داشت، اما می توان از این پس مطمئن بود که صحت سلیقه فوق العاده ای دارد. در زمینه کتاب و کتابخوانی با اثری موفق روبرو خواهیم شد.

«اکنون» در مرحله تولید است و به زودی به صورت هفتگی از فیلمو پخش خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا