اخبار روز سینما

پایان ممنوعیت ساز در صدا و سیما؟ / دبیر حوزه هنری: با تصویب سند موسیقی هیچ سازی حق لغو کنسرت را ندارد و تلویزیون باید آلات موسیقی را نمایش دهد.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایرنا: دبیر حوزه هنری با اشاره به تصویب سند موسیقی گفت: با تصویب این سند هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق و اجازه لغو کنسرت را ندارد و صدا و سیما باید آن را نمایش دهد. تمام آلات موسیقی

محمد حسین ایمانی خوشخو سه شنبه بیست و سوم مرداد- در نشست خبری حوزه هنری که به منظور تشریح مستندات هنری مصوب این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی یکی از نهادهای هنجاری و قانونگذاری در حوزه هنر است و دارای شورایی به نام حوزه هنری است که تا سال 1387 اقدامات مهمی از جمله جایزه جلال آل احمد و فرهنگستان را انجام داد.

وی افزود: کمیسیون هنر و معماری که تشکیل شد به عهده شورا گذاشته شد. در دوران مدیریت شهید رئیسی، شورای هنری فعال بود و هفته ای دو بار 42 جلسه برگزار و 19 مصوبه اتخاذ شد.

ایمانی خوشخو گفت: مشکل اصلی در یک کشور جزیره ای اقدام است. وسایل مختلفی در هنر وجود دارد که هیچ ارتباطی با هم ندارند و گاهی به موازات هم کار می کنند. این ناهماهنگی به شدت بر شورا تأثیر گذاشت.

وی ادامه داد: همه نهادهای فرهنگی و هنری از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، وزارت علوم و چند نهاد دیگر در شورای هنری عضویت دارند و این ناهماهنگی ها در شورا برطرف شد.

دبیر شورای هنری گفت: پس از تشکیل شورا 6 سند اولیه از جمله سند معماری داشتیم که پس از 8 سال در زمین به تصویب رسید.

ایمانی خوشخو الزام همه نهادها به هنر معماری اسلامی را یکی از پیامدهای تصویب سند معماری خواند و با اشاره به تصویب سند موسیقی گفت: با تصویب این سند هیچ نهادی حق ندارد. . و اجازه لغو کنسرت. بر اساس این سند، رادیو باید تمام آلات و آلات موسیقی را نمایش دهد.

وی همچنین تصویب سند هنرهای نمایشی و به دنبال آن تصویب ایجاد بنیاد ملی تئاتر ایران را مورد تاکید قرار داد و افزود: سند هنرهای تجسمی نیز تصویب شد که به تصویب رسید. یکی یکی از پیامدهای آن در مورد حراجی ها این بود که قبلاً هیچکس اجازه حضور در این حراجی ها را نداشت.

ایمانی خوشخو همچنین به تصویب ایجاد شهر بین المللی صنایع خلاق و فرهنگی اشاره کرد و افزود: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور شهید، این بنا در 300 هکتار در تهران ساخته می شود. تاکنون 12 سرمایه گذار معروف قصد خود را اعلام کرده اند. آمادگی برای شهر بین المللی صنایع خلاق و فرهنگی.

وی همچنین تصویب سند سینما را یادآور شد و اظهار داشت: در این دوره با توجه به اهمیت حوزه سینمایی سند سینما در کارگروهی تهیه و پس از 10 جلسه تخصصی در نهایت دوشنبه گذشته به تصویب رسید.

دبیر شورای هنری تصریح کرد: در اسناد قبلی فرصت ها و توانمندی های راهبردی مشخص شده است که باید از آنها استفاده کرد.

ایمانی خوشخو گفت: سند فیلم حق و حقوق همه متولیان امر را نشان می دهد. همچنین دارای 10 آیین نامه اجرایی است که هنوز به تصویب نرسیده است که از آن جمله می توان به قانون حقوق مخاطبان، حقوق و مسئولیت های مدیران فیلمبرداری، قانون حقوق فیلم و سرمایه گذاری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این آیین نامه باید با همکاری همه دست اندرکاران تصویب شود.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: شورای راهبردی نیز متشکل از تمامی بازیگران سینما اعم از حقوقی و صنفی تشکیل شده است.

دبیر شورای هنری یادآور شد: سند موسیقی 60 کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و حتی آفریقا برای تصویب سند موسیقی بررسی شده تا این اصول سازنده و فراگیر اجرایی شود.

وی افزود: سند موسیقی از بالاترین مقام صادر و وزارت کشور نیز ابلاغ کرد. بنابراین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق لغو هیچ کنسرتی را ندارد.

ایمانی خوشخو گفت: آموزش و پرورش با وجود عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی این یکی از نهادهای ضعیف تری بود که فقط در چند جلسه شورا شرکت می کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا