اخبار روز

بازگشت آمریکا به بازار تسلیحات عربستان بمب های جدید در راه ریاض است

رسانه های آمریکایی از لغو ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی خبر دادند و نوشتند که بمب هایی به ارزش 750 میلیون دلار به ریاض ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آمریکا به زودی بار دیگر بمب هایی را با هزینه کل بیش از 750 میلیون دلار به عربستان سعودی ارسال خواهد کرد. این محموله ها شامل 3000 بمب کوچک و 7500 بمب Paveway 4 است که ایالات متحده در سال 2021 فروش آنها را به دلیل اقدامات عربستان سعودی در یمن ممنوع کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا در تلاش برای بهبود روابط خود با این کشور نفت خیز است و در حال کار بر روی یک پیمان دفاعی است. واشنگتن همچنین به دنبال راه هایی برای پیشبرد توسعه برنامه هسته ای غیرنظامی عربستان سعودی است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، آمریکا مدت هاست در تلاش برای عادی سازی روابط تل آویو و ریاض برای حمایت از متحد اصلی خود در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است. واشنگتن همچنین به عربستان سعودی برای دستیابی به آتش بس در غزه نیاز خواهد داشت.

ممنوعیت فروش این تسلیحات به عربستان سعودی از سال 2021 به دلیل جنگ یمن، تنش بین واشنگتن و ریاض را افزایش داده بود و اکنون “دانا استرول” یکی از مقامات سابق پنتاگون گفته است که عربستان فروش این تسلیحات را از سر خواهد گرفت. یعنی حذف کردن یکی یکی از مشکلات اساسی آن در مورد آمریکا به حساب می آید.

به گفته رسانه های آمریکایی، ارسال این تجهیزات به عربستان سعودی در ماه های آینده آغاز خواهد شد.

جان آلترمن، تحلیلگر ارشد به وال استریت ژورنال گفت: دلیل اصلی لغو ممنوعیت فروش این سلاح ها به عربستان، همکاری در زمینه امنیت منطقه و تمایل واشنگتن برای عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی بوده است.

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که با افزایش عملکرد نیروی هوایی عربستان با کمک این مهمات، احتمال فروش بیشتر جنگنده های آمریکایی به این کشور نیز افزایش می یابد.

پیش از این، فایننشال تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گفته بود که این کشور قصد دارد ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را لغو کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا