اخبار روز

حمایت انجمن IEEE ایران از معرفی ستار هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات


به گزارش مانیبان؛ دکتر حسین عسکریان ابیانه، رئیس انجمن IEEE ایران در گفت و گو با خبرنگار سیتنا درباره ارزیابی این انجمن در خصوص معرفی دکتر سیدستار هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات برای دولت چهاردهم، گفت: در شرایط مختلفی هستیم. رشته های برق اعم از کامپیوتر و هوش مصنوعی، برق و انرژی و بخشی از وزارت علوم است که فعال هستیم.

وی ادامه داد: امروز وزارت نیرو و حوزه نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که هوش مصنوعی در آن ها برجسته است، حضور پررنگی دارد و حضور دانشگاهیان که تجربه عملی در سطح بالایی دارند در این وزارتخانه ها موثرتر است. که فقط افراد حضور دانشگاهی یا صنعتی دارند.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران (IEEE) تصریح کرد: خوشبختانه این دو وزارتخانه پیشنهادی این ویژگی ها را دارند و دکتر علی آبادی در زمینه انرژی تجربه دارند و از بعد علمی نیز تجربه دارند و آنها گزینه خوبی برای تصدی مسئولیت وزارت نیرو است.

عسگریان خاطرنشان کرد: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت ارتباطات و هوش مصنوعی از حساسیت بیشتری برخوردار است و دکتر ستار هاشمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربه دارد و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و اطلاعات بود. او که تجربه خارج از کشور دارد و مدتی در استان فارس مسئولیت داشت، برنامه های تحقیقاتی خوبی داشت و در دانشگاه های معتبر تحصیل کرد و گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات است.

وی افزود: وزیر ارتباطات دولت چهاردهم باید با توجه به اشرافی که در موضوع دارند از کارشناسان دانشگاهی و صنعتی استفاده کند و با توجه به مسئولیتی که در انجمن IEEE ایران و انجمن جهانی IEEE دارم، مطمئن هستم که دانشگاهیان و همکاران صنعتی نیز کمک خواهند کرد. وزارت نیرو و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک خواهند کرد و ما با ارائه مشاوره تخصصی در خدمت این دو وزیر هستیم و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را در صحنه حل کنیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا