اخبار روز

سیگنال آمریکا وارد کانال جدید قیمت طلا و ارز/دلار شد


به گزارش مانیبان، بازار طلا و سکه تهران از امروز در حالی آغاز به کار کرد که قیمت ها در بازار روز گذشته افزایش یافت. بازار طلا و ارز روز یکشنبه به دلیل کاهش قیمت تغییر کانال داد. دیروز با عبور از روند افزایشی به کانال بالاتری رفت. اما معامله گران معتقد بودند که بازار اختیار پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، او به آینده امیدوار بود. از اطلاعیه کابینه و اخبار پیرامونی آن گیج شدم. آنها همچنین گفتند که بازارساز با تزریق آن قیمت را پایین می آورد و با تزریق نکردن آن بازار تمایل به بالا رفتن دارد.

بررسی اختازنیوز نشان می دهد که بازار طلا و سکه از دو طرف تحت تاثیر قرار گرفته است. اولین متغیر بازار طلا یعنی قیمت دلار روز دوشنبه از پایین برگشت و وارد کانال 60 هزار تومان شد. اونس طلای جهانی دومین متغیر بازار طلا و ارز به بالاترین حد خود نزدیک شد. طلای انس که روز دوشنبه با حدود 2433 دلار شروع شد. با پیروی از یک مسیر صعودی، به 2468 دلار رسید.

قیمت طلا صبح روز سه شنبه به افزایش خود ادامه داد و به بالاترین حد خود نزدیک شد. بالاترین قیمت طلای انس در تاریخ 2477 دلار است که در یک پله از این حد یعنی 2473 دلار در شب گذشته افزایش یافت.

به گزارش اختاز نیوز، تحلیلگران در دو مورد بر سر دلیل افزایش قیمت طلا به اجماع رسیده اند. دلیل اول به دلیل سیاست کاهش نرخ بهره در ایالات متحده است. با انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده، تحلیلگران معتقدند که احساسات مربوط به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافته است. روز سه‌شنبه بازار جهانی و به‌ویژه قیمت طلا در انتظار انتشار آمار تورم این سازنده آمریکایی است و پس از آن ممکن است نوسان داشته باشد.

دومین دلیل بازگشت بازارها خبر افزایش احتمالی تنش ها در خاورمیانه پس از چند روز سکوت بود. قیمت طلا همواره تحت تاثیر تنش ها بوده و با اخبار از یک سو و افزایش قیمت نفت از سوی دیگر در نوسان بوده است.

همچنین روز گذشته طلای آب شده با قیمت 15 میلیون و 20 هزار تومان در بازار طلا عرضه شد. با ادامه مذاکره، قیمت طلای مذاب افزایش یافت و به 15 میلیون و 380 هزار تومان رسید، اما تثبیت نشد و قیمت روز را 15 میلیون و 265 هزار تومان به پایان رساند. در معاملات پشت صحنه، قیمت طلای مذاب که تا پله سوم کانال بالا رفته بود، 15 میلیون بود; بعدها با کاهش قیمت دلار هرات و دور شدن کانال 60 هزار تومانی به پله دوم کانال 15 میلیونی بازگشت. نکته مهم این است که حباب طلای آب شده در دو روز معاملاتی گذشته منفی بوده است.

از سوی دیگر، قیمت ارز امامی که در ابتدای روز گذشته بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز یکشنبه 41 میلیون و 750 هزار تومان باز شد؛ معاملات در نیمه نخست سال اندکی کاهش یافت و به 41 میلیون و 300 هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات با افزایش قیمت اونس و دلار، ارز امامی به کانال بالاتری رفت و در نهایت با قیمت 42 میلیون و 300 هزار تومان به فعالیت خود پایان داد. حباب ارز نیز به 18 درصد رسید که یک پله صعود کرد. به گزارش اختاز نیوز، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز نسبت به روز یکشنبه با 37 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 524 هزار تومان رسید.

تحلیلگران فنی بر این باورند که اگر قیمت طلای مذاب در ابتدای معاملات امروز مجددا به بالای 15 میلیون و 280 هزار تومان افزایش یابد و تثبیت شود، می تواند تا خط مقاومتی 15 میلیون و 450 هزار تومانی صعود کند. اما در صورت بازگشایی و تثبیت قیمت طلای مذاب زیر نرخ مذکور به سمت کف کانال 15 میلیونی حرکت می کند. البته اگر در معاملات فعلی قیمت طلا در سقف خود باقی بماند، کاهش قیمت طلا و ارز دشوار خواهد بود. به گزارش اقتصاد نیوز، ارز مرزی 42 میلیون و 200 هزار تومان حمایت می شود و در صورتی که بازار در پی نوسانات امروز مسیر نزولی را طی کند و زیر این سقف روزانه تثبیت شود، کاهش قیمت جدیدی را تجربه خواهد کرد. همچنین سقف مقاومتی 42 میلیون و 400 هزار تومان است که در صورت ادامه روند صعودی امروز می تواند بالای آن تثبیت شود.

امروز در بازار طلا و سکه چهل و سومین حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی برگزار می شود. اگر میزان فروش شمش طلا زیاد باشد ممکن است بر قیمت بازار اثر بگذارد و بازار طلا را به بن بست بکشاند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا