اخبار روز سینما جهان

گربه شجاع از سوی لتونی به اسکار رفت/ انتخاب انیمیشن برنده انسی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، لتونی انیمیشن «سیل» به کارگردانی گینتز زیلبالودیس را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار 2025 معرفی کرد. این انیمیشن برای اولین بار در بخش جشنواره کن به نمایش درآمد و موفق به کسب 4 جایزه شد. جوایز Ancie

مهر وی نوشت: این انیمیشن که برنده جایزه تماشاگران، جایزه هیئت داوران، جایزه ویژه موسیقی متن و جایزه بنیاد گان برای توزیع در جوایز انسی امسال شد و قرار است ماه آینده در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شود، به زودی اکران در سینماهای آمریکای شمالی آزاد شود

«سیل» درباره گربه‌ای شجاع است که خانه‌اش در اثر سیل بزرگ ویران می‌شود و با همکاری یک خوکچه هندی، یک لمور، یک پرنده و یک سگ، در یک قایق به دنبال زمین می‌گردند تا با اعتماد به هر یک زنده بمانند. دیگر، شجاعت و هوش.

فیلمنامه این فیلم توسط زیلبالودیس و ماتیس کاسا نوشته شده و موسیقی متن آن را زیلبالودیس و ریهاردز زالوپ می نویسند و زیلبالودیس و کاسا به همراه ران داینز و گریگوری زالکمن تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند.

این کارگردان با فیلم «دور» برنده جایزه بهترین فیلم انسی در سال ۲۰۱۹ شد.

کمیته انتخاب لتونی که کمیسیونی متشکل از کارشناسان صنعت فیلم است که توسط مرکز ملی فیلم تشکیل شده است، مسئولیت انتخاب نماینده این کشور را بر عهده داشت.

پیش از این اتریش «حمام شیطان» را ارسال کرده بود، فیلمی روان‌شناختی که برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری برای مارتین گشلاخت در برلیناله شد. این فیلم توسط ورونیکا فرانتس و سورین فیالا کارگردانی شده است.

ایرلند اولین کشوری بود که با «Ni Cap» امسال وارد رقابت بین المللی اسکار شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ریچ پپیات که در ماه‌های اخیر در ساندنس و سپس جشنواره‌های سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفت، یک کمدی نیمه اتوبیوگرافیک درباره گروه سه‌گانه هیپ هاپ ایرلند شمالی به همین نام است.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در تاریخ 2 مارس (13:00 صبح). اسفند به وقت ایران) برگزار می شود. فهرست نهایی اسکار 17 دسامبر (27 آذر) منتشر می شود و اسامی نامزدها در تاریخ 28 ژانویه (28 دی) منتشر می شود دی) اعلام می شود. آخرین مهلت ارسال برای مسابقه در بخش بین المللی فیلم های بلند سینمایی 2 اکتبر است.

۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا