اخبار روز

کثیف ترین و آلوده ترین وسایل آشپزخانه را بشناسید

به گزارش نمناک، بسیاری از مردم بر این باورند که فقط سینک ظرفشویی یا سیم و اسکاچ جزو آلوده ترین لوازم آشپزخانه هستند و باید با مواد شوینده شسته شوند، این در حالی است که کارشناسان صنایع غذایی می گویند برخی دیگر از لوازم آشپزخانه نیز محیط را آلوده می کنند و مواد غذایی به خودی خود می توانند. نظافت خانه و اشیاء برای خانم ها بسیار مهم است، اما گاهی اوقات چیزهایی وجود دارد که نمی دانیم خیلی کثیف هستند. در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

10 مورد از کثیف ترین ظروف آشپزخانه که ممکن است شما را شگفت زده کند:

1. اسفنج:

اسفنج شستشو به عنوان یکی از کثیف ترین وسایل آشپزخانه انتخاب شده است. این اسفنج باید گرم و مرطوب و پر از باکتری باشد یکی هفته ای دو بار در لیست خرید باشید. آیا می دانستید که طبق یک مطالعه جدید از نیویورک تایمز، هیچ راهی برای جلوگیری از این امر وجود ندارد؟ حتی مایکروویو هم همه میکروب ها را از بین نمی برد. در واقع گرم کردن اسفنج در مایکروویو آن را بدتر می کند.

توصیه : آن را دور بریزید و یک اسفنج جدید بخرید

2. نمکدان:

هر چند وقت یکبار نمکدان ها را می شویید؟ آنها بیشتر در آشپزخانه استفاده می شوند و ما هرگز به میکروب هایی که در آنها زندگی می کنند فکر نمی کنیم. قبل از پر کردن مجدد آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. فقط آنها را با دست نشویید. آب گرم باید به 140 درجه سانتیگراد برسد تا کاملاً استریل شود. بیرون را می توان به راحتی با محصولات پاک کننده آنتی باکتریال تمیز کرد.

3. دستگیره های آشپزخانه

در حالی که نمکدان ها را با پاک کننده های ضد عفونی کننده تمیز می کنید، دسته های ماشین ظرفشویی، یخچال، کابینت ها و درهای آشپزخانه را تمیز کنید. اینها قسمت های دیگری در آشپزخانه هستند که اغلب با مواد ضدعفونی کننده درمان می شوند. بلافاصله آنها را تمیز کنید.

4. ظروف آشپزخانه

همانطور که قبلا ذکر شد، ماشین ظرفشویی می تواند به راحتی دمای استریل را تا بیش از 140 درجه تنظیم کند. بنابراین انبر، قاشق چوبی و سایر وسایل آشپزی را با دست نشویید، بلکه در ماشین ظرفشویی بشویید.

توصیه ما: ماهی یکبار آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و از تنظیمات استریلیزاسیون برای شستشو استفاده کنید.

5. دستشویی

کاسه توالت باید تمیزتر از سینک باشد. غذای کثیف در سینک، محل مناسبی برای رشد باکتری ها است. یکبار بشویید.

توصیه ما: ظروف کثیف را یک شب در سینک نگذارید، بلکه آنها را با پاک کننده های ضدعفونی کننده تمیز کنید.

6. دستمال سفره

تمام دستمال های خانه کثیف است. وقتی میز یا اپن آشپزخانه را تمیز می کنید، احتمالاً در حال پخش میکروب هستید. کارشناسان توصیه می کنند پس از هر بار استفاده، آنها را در سفید کننده و آب رقیق بشویید.

توصیه: برای هر روز هفته یک دستمال آماده داشته باشید. آنها را هفته ای یکبار با آب داغ و کمی سفید کننده بشویید.

7. تخته گوشت:

اگر اسفنج یکی در میان ظروف کثیف آشپزخانه بدون شک یک تخته برش وجود دارد یکی یکی دیگر اختراع خوبی است، اما اگر تخته برش بعد از برش مرغ ضدعفونی نشود، باکتری های زیادی را منتقل می کند. این خطر وجود دارد که هر غذایی که روی آن گذاشته شود آلوده شود.

آیا پلاستیک بهتر از چوب است؟ یک محقق ایمنی مواد غذایی در کارولینای شمالی می گوید برش پلاستیک به ناچار آسان تر است، اما شیارهایی ایجاد می کند که باکتری ها می توانند در آن پنهان شوند. چوب یک سطح سخت است اما تمیز کردن آن دشوار است.

برای تمیز کردن تخته های برش پلاستیکی، به سادگی آنها را در ماشین ظرفشویی بیندازید. گرمای زیاد و سفید کننده می تواند تخته برش چوبی را از بین ببرد. چپمن استفاده از ضدعفونی کننده همه منظوره آمونیومی را توصیه می کند.

توصیه: از پلاستیک برای برش گوشت و از چوب برای برش سبزیجات استفاده کنید.

8. درب بازکن

یکی دیگر از مکان های رشد باکتری ها در کشوی آشپزخانه است. غذا و کثیفی از قوطی ها می توانند روی تیغه جمع شوند. شستشوی سریع زیر آب جاری تمام باکتری ها را از تیغه پاک نمی کند. بهترین راه برای ضدعفونی کردن آنها این است که آنها را با سرکه بشویید و بگذارید چند ساعت بماند، می توانید از مسواک برای تمیز کردن کثیفی که به مرور زمان جمع شده است استفاده کنید.

توصیهدرب بازکن ها باید ماهی یک بار ضد عفونی شوند.

9. قاچاق

این را نیز باید به مرور زمان ضد عفونی کنید. ذرات غذا می توانند در شکاف ها و روی سطح چوب جمع شوند. توصیه می کنیم آن را روی سینک تکان دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس کاملاً بشویید و خشک کنید.

10. قهوه ساز

باکتری ها دوست دارند در فضاهای تاریک و منحصر به فرد رشد کنند و مخزن برای رشد باکتری ها و کپک ها مناسب است. مخزن را تا نیمه با سرکه سفید و آب پر کنید و تا نیمه بپزید و بعد از 30 دقیقه پخت را متوقف کنید. پخت را متوقف کنید و قابلمه را خالی کنید. مخزن را با آب تمیز پر کنید و دوباره دم کنید.

توصیه: مخزن را ماهی یکبار تمیز کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا