دانستنی ها

دیابت چگونه به آلزایمر کمک می کند؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محققان یکی این مطالعه با تکیه بر آخرین تحقیقات علمی برای توضیح ارتباط بین دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر، نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در حذف پروتئینی که می تواند باعث آلزایمر شود، مشکل دارند.

دیابت نوع 2 می تواند باعث ایجاد پروتئین های مضر در مغز شود که به تدریج سلول های عصبی را از بین می برد و در نهایت باعث بیماری آلزایمر می شود.

این یافته ها نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به دلیل مشکل در حذف پروتئین های مضر، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آلزایمر هستند.

این مطالعه به درک بهتر رابطه بین دیابت نوع 2 و آلزایمر کمک می کند و ممکن است راه های جدیدی برای پیشگیری و درمان این بیماری ها ارائه دهد.

با توجه به شیوع بالای دیابت نوع 2 در جمعیت جهان و افزایش موارد آلزایمر، تحقیقات بیشتری در این زمینه برای یافتن راه های موثرتری برای کنترل و درمان این بیماری ها ضروری است.

محققان امیدوارند که نتایج این مطالعه به پزشکان و محققان کمک کند تا راه های موثرتری برای پیشگیری و درمان آلزایمر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پیدا کنند و در نتیجه کیفیت زندگی این افراد را بهبود بخشند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا