اخبار روز

متهم درجه یک بیماری قلبی

یکی از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایران و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با احتیاط؛ قلب به عنوان اندام مرکزی بدن برای حفظ، بهینه سازی و توزیع گرمای غریزی در هماهنگی با فیزیولوژی بدن در نظر گرفته می شود. هر پدیده ای که گرمی فیزیولوژیکی و خشکی قلب را مختل کند می تواند عامل بیماری های قلبی عروقی باشد.

به گزارش ایسنا، صادق شکری خاطرنشان کرد: هنگامی که سردی یا رطوبت غیرطبیعی بر مزاج دل غالب شود; بخش مهمی از فرآیند تولید و ارسال پیام برای ایجاد و تنظیم عملکرد طبیعی بدن و توزیع هوشمند گرما و انرژی مختل می شود. اگر رطوبت در اندام ها به حد ناسالم برسد، این فرآیندها آسیب می بینند و فشار بر قلب باید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند، تغییرات غیرطبیعی کمی در قلب و عروق خونی دارند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: میوه ها، سبزیجات، فیبر، غلات، غذاهای کم تاثیر بر قند خون مانند برخی از غذاهای دریایی، نخود و فلافل خانگی، خورش و سوپ سبزیجات، سوپ سبزیجات کم فیبر و مصرف متعادل چربی های غیراشباع مانند روغن زیتون. اسیدهای چرب (از ماهی یا گیاهان) به جای اسیدهای چرب ترانس یا چربی های اشباع، اجزای یک رژیم غذایی سالم هستند.

یکی از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایران و معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس یافته های علمی دریافت که افرادی که از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. این افراد کمتر تمایل به مصرف بیش از حد گوشت و چربی اشباع دارند.

وی آنتی اکسیدان ها را که در میوه ها و سبزی ها به وفور یافت می شود بخشی از رژیم غذایی سالم دانست و تصریح کرد: مصرف مداوم آنها به صورت دارویی نیازمند مطالعه بیشتر برای پیشگیری است.

یکی از اعضای هیات علمی پزشکی ایرانی و وابسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر غذایی که از دیدگاه طب ایرانی ملایم و معتدل نباشد در برخی مواقع سلامت قلب را به خطر می اندازد. وی تصریح کرد: فست فودها مانند سوسیس و کالباس، سوسیس و کالباس، غذاها و نوشیدنی های صنعتی، غذاهای مانده و منجمد، مصرف زیاد قارچ، کشک و پنیر کهنه، نان و در صورت تخمیر و تهیه نامناسب از این قبیل غذاها هستند و جزو غذاهای فاسد کیمیایی محسوب می شوند. ذکر شده است که مواد بیولوژیکی حاصل (مخلوط) نامتعادل است.

شکری با توجه به برخی مواد غذایی برای تنظیم خون رسانی و تقویت و هماهنگی عملکرد محور مغز- قلب و سایر اعضا و محورهای بدن، گفت: این گروه از فرآورده های طبیعی دل نشین (تنظیم کننده و تقویت کننده مزاج) است. از قلب). و عملکرد). از جمله گل صد تومانی، گلابی، گل رز، زعفران، دارچین، هل، تخم گشنیز، زالزالک، بادام، فندق و بیدمشک است. مربا، خورش، عرقیات، ادویه جات و … روش های آشنا و خوشایندی وجود دارد که حکیمان این غذاها/داروهای طبیعی را در چرخه تغذیه روزانه بیمار و خانواده اش قرار می دهند.

وی غذاهایی مانند آب انگور، کباب گوسفند، سوپ ماهیچه گوسفند، زرده تخم مرغ عسلی، زیتون و سیب را برای تقویت عضله قلب دانست.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا