اخبار روز

تاثیر عجیب کلاژن بر سلامت دندان

البته رعایت بهداشت دهان و دندان از پوسیدگی و آسیب دندان جلوگیری می کند و در ظاهر آن ها تاثیر مثبت می گذارد. اما عامل دیگری به نام کلاژن در حفظ سلامت لثه و دندان نقش دارد.

کلاژن چیست و چرا برای دهان و دندان شما ضروری است؟

به گزارش نمناک، کلاژن پروتئینی است که توسط بدن تولید می شود و اساس ساختار و استحکام پوست را تشکیل می دهد. مکمل های زیادی برای افزایش تولید کلاژن در بدن وجود دارد. اما ویتامین A به عنوان یک جزء اصلی در سنتز کلاژن شناخته می شود، بنابراین توصیه می شود سرم رتینول را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

ما همچنین در استخوان هایمان کلاژن داریم که به بدن کمک می کند تا استخوان های جدید بسازد و سریع تر بهبود یابد. متأسفانه برخی افراد فکر می کنند که دندان های ما از استخوان ساخته شده است که این درست نیست. با این حال، کلاژن هنوز نقش کلیدی در سلامت لثه و دندان دارد.

کلاژن به همان اندازه که برای پوست مهم است برای لثه ها نیز مهم است

متأسفانه، ژنتیک، سبک زندگی و عادات غذایی می تواند بر سلامت دندان ها تأثیر بگذارد. به همین دلیل توصیه می شود برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، آنها را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. بوی بد دهان جلوگیری شود

اگر از لثه های خود مراقبت نکنید، بیماری هایی مانند التهاب لثه و پریودنتیت ممکن است رخ دهد. بنابراین باید روزانه خاموش شود نخ دندان از یک رژیم غذایی سالم بهره ببرید. اگر تا به حال فکر کرده اید که کلاژن فقط برای پوست کار می کند، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید، زیرا این پروتئین در لثه ها نیز وجود دارد.

تاثیر فوق العاده کلاژن بر سلامت لثه

کلاژن به لثه ها کمک می کند تا دندان ها را در کنار هم نگه دارند. اکثر مردم فکر می کنند داشتن دندان های سالم کافی است، اما لثه های سالمی که این مرواریدها را در کنار هم نگه می دارند نیز مهم هستند.

کلاژن های نوع یک، نوع دو و نوع سه همگی در بافت عصبی پالپ دندان وجود دارند. بنابراین دندان های ما کلاژن دارند، اما این تمام نیست. کلاژن مسئول حفظ شکل پریودنتیم است که ساختار لثه و استخوانی را تشکیل می دهد که دندان های شما را حمایت می کند و آنها را احاطه می کند.

شاید بد نباشد بدانید که با افزایش سن، لثه های ما عقب می نشینند و دندان ها بیشتر در معرض دید قرار می گیرند. ما را مستعد بیماری های دهان و دندان می کند.

البته خبر خوب این است که استفاده از کلاژن می تواند به کاهش و تقویت خطوط لثه کمک کند. پس حتما استفاده کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا