اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

هریس در نظرسنجی‌ های اقتصادی نیز پیشتاز شد

طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود، در حوزه اقتصاد نیز پیشتاز شده است.

 

به گزارش ایسنا، براساس نظرسنجی که روز دوشنبه، ۲۲ مرداد، توسط «فایننشال تایمز» و «دانشکده بازرگانی دانشگاه میشیگان راس» منتشر شد، در مقایسه با «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس جمهور پیشین آمریکا، رأی دهندگان بیشتری به «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور برای اداره بهتر شرایط اقتصادی آمریکا باور دارند.

 

هریس در نظرسنجی برگزار شده در ماه اوت، با ۴۲ درصد و اختلافی یک درصدی، از ترامپ جلوتر است، وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که به کدام نامزد برای اداره بهتر اقتصاد آمریکا اعتماد دارند، آنها هریس را گزینه خود معرفی کردند.

 

علت اهمیت این پیشتازی این است که تا پیش از این گزارش، بایدن و هریس، در هیچ‌یک از نظرسنجی‌های مربوطه به اقتصاد، از ترامپ پیشی نگرفته بودند و به باور نشریه آمریکایی «هیل»، نشریه‌ای وابسته به کنگره آمریکا، علت پیشتازی هریس در حوزه اقتصاد، ناشی از جذب آراء خنثی و قشر خاکستری بوده است و حمایت ترامپ کاهش نیافته است.

 

پیشتر، جو بایدن رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از مشخص‌شدن رقیب جدید خود، درباره «شرایط اقتصادی و امنیتی بحرانی و احتمال تکرار رکود بزرگ» هشدار داده بود.

 

رئیس جمهور آمریکا بعد از عملکرد فاجعه‌بار خود در اولین مناظره انتخاباتی با رقیب جمهوری‌خواهش، در ماه ژوئن تحت فشار بسیاری از دموکرات‌ها برای انصراف از نامزدی برای انتخابات قرار گرفت و سرانجام در ۲۰ ژوئیه تسلیم این فشارها شد و پس از کناره‌گیری از رقابت‌ها، از معاون خود، حمایت کرد.

 

پیش از کناره گیری بایدن از رقابت‌ها، نظرسنجی‌ها به طور مداوم نشان می داد که ترامپ در همه نظرسنجی‌ها، از رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا محبوب‌تر است، اما روند محبوبیت ترامپ با تغییر نامزد دموکرات‌ها نیز دستخوش تغییر شده است.

 

محبوبیت فزاینده هریس در نظرسنجی فایننشیال تایمز و دانشکده بازرگانی میشیگان راس نیز همراستا با دیگر نظرسنجی‌ها است. بطورکلی، هریس در همه زمینه‌ها از بایدن بهتر عمل کرده است.

 

بطوریکه، در ماه اوت، هریس با رشدی ۷ درصدی، از آخرین ماه فعالیت کارزار انتخاباتی بایدن، یعنی ماه ژوئیه، بسیار بهتر عمل کرده است.

 

موضوع اقتصاد، یکی از محورهای اساسی تبلیغ ترامپ و هریس است و پیش از این، نامزد جمهوری‌خواه از رقبای دموکرات خود پیشتاز بود.

 

پیشتازی هریس در حوزه اقتصاد، با فضای کلی نظرسنجی‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی همسو است.

 

طبق نظرسنجی «نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا»  که بین ۵ الی ۹ اوت (۱۵ الی ۱۹ مرداد) برگزار شده است، هریس با تغییر میزان مشارکت دموکرات‌های متزلز در سه ایالت کلیدی (میدان نبرد) و با اختلافی ۴ درصدی، پیشتاز شده است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا