اخبار روز

سیگنال بازار خودرو برای قیمت طلا و دلار/کابینت احتمالی پزشکیان او بازار ارز را سردرگم کرد

به گزارش بازتاب آنلاین، بازار طلا و ارز تهران امروز نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را ثبت کرد. به گفته معامله گران، این روند به دلیل واکنش بازار به اعلام اسامی وزرای پیشنهادی مسعود است. پزشکیان روز گذشته

اختاز نیوز در خبری نوشت: این گروه بر این باورند که بازار امروز در حالت سردرگمی به سر می برد و نمی توانند تصویر روشنی از سیاست های دولت متصور شوند. رویکردی که منجر به روند صعودی قیمت دلار شد. به گزارش اقتصاد نیوز، دلار هرات امروز با شکاف منفی 350 تومان به قیمت 59 هزار و 250 تومان باز شد و در نیمه اول کانال به معاملات خود ادامه داد و در حدود 59 هزار تومان در نوسان بود و در نیمه دوم روز با افزایش قیمت تجربه 59 هزار و 500 تومان قرار داد. قیمت دلار امروز در بازار تهران با شکاف منفی 250 تومانی 59 هزار و 900 تومان آغاز شد و با افزایش قیمت وارد کانال 60 هزار تومان شد و در پله های اول و دوم این کانال در نوسان بود.

روند صعودی قیمت دلار نوسانات درهم امارات را نیز تحت تاثیر قرار داد و درهم امروز با نرخ مثبت 20 تومانی 16 هزار و 280 تومان آغاز شد و اگرچه در ابتدا روند نزولی به خود گرفت و تا 16 هزار و 270 تومان کاهش یافت؛ اما با ادامه معاملات، دلار هم رشد کرد و با 80 تومان افزایش به 16 هزار و 360 تومان کار خود را به پایان رساند.

اما قیمت دلار و یورو در سمت رسمی بازار مسیر دیگری را در پیش گرفت و ثابت ماند. بر اساس اعلام مرکز مبادلات ایران، قیمت هر دلار امروز ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان بود و حواله دلار نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و ۴۴ هزار و ۷۰۹ تومان خرید و فروش شد. همچنین نرخ یورو امروز 53 هزار و 203 تومان و ارزش نقل و انتقال یورو به 48 هزار و 810 تومان رسید. درهم امارات در صرافی 13 هزار و 269 تومان و درهم حواله بدون تغییر نسبت به روز گذشته 12 هزار و 174 تومان بود.

نوسانات صعودی امروز تنها محدود به بازار فارکس نبود، بازارهای طلا و سکه نیز در جریان معاملات امروز افزایش یافتند. قیمت هر اونس طلا که پس از پایان هفته 10 دلار افزایش یافت، 2441 دلار بود. افزایش قیمت اونس طلا و دلار نیز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد. طلای مذاب که در معاملات پشت کانال 15 میلیون تومان ضرر کرده بود; امروز از 15 میلیون و 20 هزار تومان شروع شد. اما در نیمه دوم معاملات به روند صعودی بازگشت و قیمت 15 میلیون و 250 هزار تومان شد.

قیمت سکه امامی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بازگشایی شد. در نیمه اول معاملات در همین کانال نوسان کرد و تا 41 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت، اما در نیمه دوم معاملات به کانال بالاتری رفت و به 42 میلیون و 250 هزار تومان رسید. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلای 18 عیار امروز در بازار سه میلیون و 524 هزار تومان قیمت داشت که نسبت به روز گذشته حدود 37 هزار تومان افزایش داشت.

بر اساس تحلیل ها، به گفته معامله گران، افت قیمت در معاملات دیروز ناشی از «تزریق درهم امارات» از سوی بازارساز بوده است، بنابراین دلار 59 هزار تومان وارد کانال شد. به گفته این گروه، با قطع تزریق بازار از سوی بازارساز، قیمت ها دوباره افزایش یافته و احتمال کاهش بیشتر قیمت در روزهای آینده کم است.

دو خبر امروز نیز مورد توجه معامله گران بازار قرار گرفت. اولین خبر جزییات چهل و سومین جلسه حراج شمش طلا مرکز بورس ایران بود که روز سه شنبه 2 مردادماه برگزار می شود. متقاضیانی که قصد خرید شمش طلا از صرافی ایران را دارند، می توانند تا ساعت 22 دوشنبه بیست و دوم شب برای هر قطعه شمش طلا سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وثیقه واریز کنند. مرداد هر ماه به چهل و سومین حراج این مرکز بپیوندید.

فروش ویژه و پیش فروش برخی از محصولات ایران خودرو از دیگر اخباری بود که امروز مورد توجه قرار گرفت. به گفته دلالان تفاوت قابل توجه قیمت خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو با قیمت بازار باعث فرار سرمایه گذاران از بازار طلا و ارز می شود و بسیاری تصمیم به ثبت نام برای خرید خودرو می گیرند. به گفته این گروه، این مشکل می تواند منجر به کاهش نقدینگی بازار، بازده بلوکی و رکود شود. جالب اینجاست که برخی بانک ها به مشتریانی که می خواهند حساب خود را برای ثبت سوپر و پیش فروش محصولات ایران خودرو مشخص کنند، وام بدون ضامن و با کارمزد صفر درصد می دهند.

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا