اخبار روز

زمان دقیق دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان

وام برای بازنشستگان | مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد پس از اعلام آمادگی این دوستان، مرحله دوم این تسهیلات را آغاز کنیم در چند روز آینده تکمیل شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ثبت نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی مستمری بگیران داشتیم و آن هم بنابراین تصمیم گرفتیم با اعلام آمادگی این دوستان، تا چند روز آینده ثبت نام فاز دوم این تسهیلات را آغاز کنیم.»

با برگزاری مراسم تودیع اولین گروه از مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مشهد در ایستگاه راه آهن تهران، اجرای طرح کرامت رضوی سازمان تامین اجتماعی – اعزام رایگان مستمری بگیران زیارتی به مشهد مقدس انجام شد. امسال به دست آمد؛ با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان؛ محمد اسدی رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، علی اصغر بیات نماینده بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های مرتبط، اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کانون عالی کارگران و مستمری بگیران بازنشسته و جمعی از معاونین و مدیران نهاد تامین اجتماعی.

میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در این مراسم گفت: زیارت مستمری بگیران و اعزام این زائران به مشهد الرضا(ع) کار بسیار خوبی است که سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر آغاز کرده است که البته این اتفاق هم افتاد. به دلیل اپیدمی کرونا مدتی متوقف شد اما الحمدلله از سال 1401 در قالب طرح کرامت رضوی مجددا راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سال های 1401 و 1402 توانست در مجموع بیش از 75 هزار بازنشسته را به این سفر معنوی اعزام کند. این سفرها از ابتدا یعنی از ایاب و ذهاب تا اقامت در هتل های مناسب شهر مشهد برای اسکان زائران کاملا رایگان بوده و تاکید شد همکاران ما امکانات رفاهی خوبی را برای مستمری بگیران فراهم کنند.

موسوی همچنین گفت: با همکاری مراکز ارشد قرار است امسال در قالب طرح کرامت رضوی حدود 70 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شوند. سال گذشته حدود 28000 مستمری بگیر و سال قبل از آن بیش از 50000 نفر به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود: این سفر مختص مستمری بگیران و مستمری بگیران تهرانی نیست و مستمری بگیران همه استان ها در قالب سهمیه ابلاغی به استان ها به این سفر اعزام می شوند. از آنجایی که در برخی استان ها امکان حمل و نقل ریلی وجود ندارد، برنامه ریزی برای جابجایی زائران در سال جاری به استان ها واگذار شده تا تعداد بیشتری از بازنشستگان برای اعزام به این سفر معنوی هماهنگ شوند. همچنین از مدیران استانی تامین اجتماعی خواسته ایم با همکاری مراکز بازنشستگی و نمایندگان از سهمیه اختصاص یافته به هر استان استفاده کنند تا بتوانیم در سال جاری تمامی 70 هزار سفر برنامه ریزی شده را انجام دهیم.

موسوی همچنین در خصوص ثبت نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی مستمری بگیران داشتیم و مقرر شد پس از اعلام اگر این دوستان آماده ایم انشاالله تا چند روز آینده ثبت نام فاز دوم این تسهیلات را آغاز کنیم. در ماه گذشته حداقل 40 هزار تسهیلات پرداخت شد و تلاش می کنیم در این ماه تعداد این تسهیلات را افزایش دهیم تا انشاالله بتوانیم به هدف امسال برسیم. سقف اعتبار مستمری بگیران تامین اجتماعی که سال گذشته 20 میلیون تومان بود، امسال افزایش یافته و به 30 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این مراسم با حضور احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و استانداری این سازمان و همچنین علی اصغر بیات و محمد اسدی اعضای هیات مدیره برگزار شد. کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از برنامه های رفاهی سازمان تامین اجتماعی در سال 1393. مستمری بگیران از همکاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا و تامین اجتماعی رفاه گستر در اجرای طرح کرامت رضوی قدردانی کردند. / جی پلاس

نرخ وام بازنشستگان چقدر است؟

بر اساس تفاهم نامه صندوق بازنشستگی یکی برای مستمری بگیران این صندوق 30 میلیون تومان از سوی بانک های عملیاتی به عنوان وجوه ضروری بازنشستگان روستایی در نظر گرفته شد.

برهمین اساس در 18 مردادماه امسال این مبلغ به 52 هزار مستمری بگیر و مشمولان واجد شرایط پرداخت شد.

وام ضروری مستمری بگیران دولتی و سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزند و وام همپاد. یکی این یکی از مزایای رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می شود. این تسهیلات به مبلغ 30 میلیون تومان با کارمزد سالانه 4 درصد پرداخت شد.

با افزایش 30 میلیون تومانی مدت پرداخت اقساط وام، میزان اقساط ضروری وام مستمری بگیران کشوری به 550 هزار تومان در ماه می رسد.

بر اساس این گزارش، چهار صندوق امدادی در چهار ماهه نخست امسال به بازنشستگان کشوری پرداخت شد. برای امسال 18 حمات برای بازپرداخت وام ضروری اختصاص یافته است./تسنیم

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا