دانستنی ها

4 میوه که از آسیب مغزی جلوگیری می کند

خوردن میوه به طور کلی مفید است، اما گنجاندن برخی از آنها در رژیم غذایی روزانه ممکن است به طور خاص به تقویت سلامت و عملکرد مغز کمک کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، چهار مورد از مهمترین میوه ها برای این منظور عبارتند از:

1. سیب

سیب حاوی مقادیر زیادی کوئرستین است که به دسته فلاونوئیدهای پلی فنل تعلق دارد. یکی از مزایای مهم کورستین این است که به محافظت از سلول های عروقی مغز در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

2. موز

موز حاوی مقادیر بسیار بالایی تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسید آمینه است که بدن از آن برای تولید پروتئین های ضروری مختلف استفاده می کند. دو تا از مهمترین پروتئین های تولید شده توسط تریپتوفان ملاتونین و سروتونین هستند. ملاتونین برای تنظیم چرخه خواب و بیداری روزانه ضروری است و سروتونین اشتها، خلق و خو، میل جنسی و آستانه درد را تنظیم می کند. سروتونین همچنین می تواند ظرفیت حافظه شما را افزایش دهد، به همین دلیل است که موز در لیست میوه های مفید برای حافظه قرار دارد.

3. نارنجی

پرتقال در پیشگیری از زوال عقل مفید است. زیرا ویتامین C موجود در آن با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به تنظیم دوپامین در مغز کمک می کند. این تاثیر مثبتی بر حافظه، تمرکز، انگیزه و خلق و خوی دارد.

4. گیلاس

ترکیبات موجود در گیلاس با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز به محافظت در برابر زوال شناختی ناشی از افزایش سن کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا