اخبار روز سینما

سایت بازتاب آنلاینی معرفی سریال نون خا

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: Noon K

ژانر: طنز اجتماعی

انتشار اولیه: 2018

کارگردان: سعید آقاخانی

تعداد فصل: 5

تعداد قسمت ها: 90

سری nk

بازیگران: علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی عبداللهی، سیاوش مفیدی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست، سیروس ممننت، نسرین مرادی، هادیا بازوند، ندا قاسمی، صبا ایزدپناه، شیدا یوسفی و وحید قاضی.

خلاصه سریال

این سریال با مضمونی اجتماعی اما با نگاهی طنز داستان خانواده ای است که پدرشان دچار مشکلات مالی است. این مجموعه به مشکلات اقتصادی جامعه امروزی می پردازد.
همچنین راهبه. خ. بهانه ای است برای نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم برخی از شهرهای کشورمان؛ بنابراین بخشی از داستان با لباس و لهجه کردی در استان کردستان می گذرد و لوکیشن های زیادی دارد.

سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده

سعید آقاخانی بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی در 4 اسفند وی در سال 1350 در بیجار کردستان به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری خود را با بازی در سریال طنز «پرواز ۵۷» به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

اگرچه آقاخانی با بازی در سریال های طنزی مانند ساعت خوش و متهم فراری قبل از سریال نون خ، خود را به عنوان چهره ای شناخته شده در دنیای طنز معرفی کرد. اما این سریال نقطه عطفی در کارنامه هنری او بود.

ایفای نقش نورالدین خانزاده در سریال «نون.خ» به‌ویژه با ظرافتی طنز را با موقعیت‌های اجتماعی و خانوادگی در هم آمیخت و به لطف شخصیت دوست‌داشتنی و دیالوگ‌های طنزش به قلب مردم راه یافت.

چرا نون خا اینقدر خوبه؟

شخصیت پردازی های «نون خا» مفصل و آشکار است. مشخص است که امیر وفایی یک فیلمنامه کامل ارائه کرده و به دنبال خلق شخصیت های جدید و در عین حال دوست داشتنی بوده است. از هنرمند و عاشق دل شکسته، نانوا، معلم، سازنده و دوستدار محیط زیست گرفته تا معتاد، دزد و… را می توانید در «نون خا» بیابید. تنها شخصیتی که در «نون خا» وجود ندارد، شخصیت منفی و سیاه است. حتی سلطانی یا خلیل خانزاده هم با آن همه خودخواهی و برنامه ریزی برای کلاه گذاشتن بر سر مردم، شخصیت های نفرت انگیزی نیستند و شاید در صحنه هایی مخاطب هم با آنها همراه شود. از سوی دیگر، «نون خا» تصویری تصنعی از زندگی ارائه نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند در آن غرق نشود و وقت خود را بیهوده با ارائه مسائل، مشکلات و بدبختی‌ها – که در زندگی عادی و معمولی کم نیست – تلف نکند. ، بلکه آنها را بپذیریم و برای حل آنها تدابیری اتخاذ کنیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا