اخبار روز

این تخلف 300 هزار تومان جریمه دارد.


به گزارش مانی بان، تخلف «فرار در محل ممنوع» 300 هزار تومان جریمه نقدی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، از سوم تیرماه امسال طبق اعلام محمد مخبر، سرپرست وقت رئیس جمهور، تخلفات رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است این امر موجب بازدارندگی، کاهش قربانیان تصادفات و افزایش آن شود. نظم ترافیکی باشد

این در حالی است که تخلف «جاخالی در مکان ممنوع» یکی از موارد پرتکرار است که احتمال تصادفات را افزایش می دهد و نظم ترافیکی را مختل می کند. به این معنا در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی جریمه ای 300 هزار تومانی به همین دلیل در نظر گرفته شده است.

جریمه این تخلف در سایر شهرها 200 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی 100 هزار تومان است. در گذشته جریمه این تخلف تنها 75 هزار تومان بود.

فرار در چه مناطقی ممنوع است؟

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه بر مکان هایی که تابلوی سبقت ممنوع نصب شده است، سبقت گرفتن در نزدیکی تقاطع ها، پیچ ها، پل ها، نزدیک تونل ها و شیب ها ممنوع است. منظور از مجاورت، فاصله حدود 150 متری قبل و بعد از این اماکن است. این نوع انحراف در خط ممتد جاده و روی خط عابر پیاده نیز ممنوع است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا