اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

چرا کره بادام‌زمینی برای سلامت قلب مفید است؟

اگر کره بادام‌زمینی روی نان برشته از نظر شما صبحانه‌ای عالی محسوب می‌شود، شاید جزو آدم‌های خوش‌شانس باشید. چه یک قلنبه کره بادام‌زمینی را با قاشق روی هلیم جو دوسر بگذارید، چه با اسموتی (نرم‌نوش) مخلوط کنید، چه روی ساندویچ بمالید، کارشناسان می‌گویند آغاز روز با یک قاشق ساده کره مغز آجیل، فواید فراوانی برای سلامت دارد.

به گزارش ایندیپندنت، کره‌ بادام‌زمینی یک منبع عالی انرژی است زیرا حاوی ترکیب متعادلی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. این سه‌گانه به شما کمک خواهد کرد که تا وقت ناهار احساس سیری کنید و انرژی زیادی برای شروع روز به بدن می‌دهد. صبحانه‌ای که حاوی هر سه این درشت‌مغذی‌ها باشد، برنده بازی است و به شما کمک خواهد کرد سراغ تمام منابع انرژی ضروری و اصلی بروید تا عملکرد مغز و بدنتان با حداکثر کارایی باشد.

این موضوع فقط در صورتی که مشغول تمرین در باشگاه باشید یا روز پرمشغله‌ای پیش رو داشته باشید به شما کمک نمی‌کند، بلکه در سلامت عمومی و طول عمر نیز نقش دارد.

کره بادام‌زمینی چه فوایدی برای سلامت دارد؟

الکسا مولین، متخصص تغذیه، توضیح می‌دهد که «کره بادام‌زمینی همچنین حاوی میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها از جمله رسوراترول است که یک ماده مغذی ضدویروس، ضدالتهاب و ضدپیری است».

کره بادام‌زمینی علاوه بر این دارای چربی‌‌های غیراشباع تک و غیراشباع چندگانه است، که به کاهش کلسترول بد و احتمالا کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند. مولین در ادامه می‌افزاید که «یافته‌های پژوهشی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که مصرف منظم بادام‌زمینی به کاهش سطح کلسترول منجر می‌شود و همچنین مشخص شده است که بادام‌زمینی فشار خون را پایین می‌آورد».

این‌طور نیست که همه از خوردن یک مشت بادام‌زمینی لذت ببرند اما کره بادام‌زمینی را می‌توان به تقریبا هر نوع غذای صبحانه‌ای افزود و آن را به یک وعده غذایی سالم برای قلب و به‌ظاهر چرب و مفصل تبدیل کرد. کره بادام‌زمینی یک ماده افزودنی عالی است که می‌توان روی جو دوسری ریخت که از شب قبل برای صبحانه توی شیر خیس می‌کنیم و به معجون‌های پروتئینی نیز طعم بیشتری می‌دهد.

مولین توضیح می‌دهد: «بادام‌زمینی همچنین حاوی موادی مغذی مانند آرژنین، منیزیوم و ویتامین ئی است که به سلامت قلب کمک می‌کند و خوردن منظم بادام‌زمینی به‌دلیل چربی سالم موجود در این ماده غذایی، یعنی اسید اولئیک، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.»

آیا باید هرروز کره بادام‌زمینی خورد؟

کره بادام‌زمینی همچنین فیبر بالایی دارد، که برای سلامت روده ضروری است و به شما کمک می‌کند که تا وعده غذایی بعدی احساس سیری کنید. اگر می‌بینید با افزایش و کاهش ناگهانی قند خون، احساس گرسنگی سریع پس از صرف غذا یا احساس خستگی در اواسط صبح دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، صبحانه‌ای با فیبر بالا و پروتئین زیاد ایده‌آل است. پس از خوردن کره بادام‌زمینی، به‌دلیل شاخص گلیسمی پایین این ماده غذایی، سطح قند خون شما ثابت می‌ماند و تا وقت ناهار احساس سیری می‌کنید، و بنابراین گزینه‌ای عالی برای صبحانه روزانه محسوب می‌شود.

اما اگر رژیم روزه متناوب می‌گیرید و ترجیح می‌دهید از صبحانه صرف‌نظر کنید، کره مغز آجیل به همان دلایلی که ذکر شد، برای اولین وعده غذایی روز گزینه‌ای عالی است. ترکیب سه‌گانه کربوهیدرات، پروتئین و چربی، همراه فیبر و سایر مواد مغذی، آن را به غذایی سبک برای معده تبدیل می‌کند و یک ماده چندکاره مفید برای تامین انرژی در سراسر روز است.

علاوه بر این، کره بادام‌زمینی گزینه‌ای عالی و قابل‌اعتماد پس از ورزش در باشگاه است تا ذخیره انرژی ازدست‌‌رفته جبران شود، عضلات تغذیه شوند و به روند بهبود و احیای بدن کمک شود. منیزیم و ویتامین ئی موجود در بادام‌زمینی برای این منظور ایده‌آل است و همچنین به جلوگیری از خستگی و مقابله با دردهای عضلانی پس از ورزش (DOMS) کمک می‌کند.

وقتی صحبت از کره بادام‌زمینی می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند و هیچ‌کس شما را بابت انتخاب کره بادام‌زمینی نرم به‌جای کره‌ حاوی تکه‌های بادام‌زمینی قضاوت نخواهد کرد. اما مسئله مهم این است که مطمئن شوید محتوای تغذیه‌ای آن به بدنتان کمک می‌کند و خود محصول نیز با رعایت اصول اخلاقی تامین شده است.

در صورت امکان، از کره بادام‌زمینی حاوی نمک و شکر زیاد بپرهیزید و کره بادام‌زمینی فاقد روغن پالم را انتخاب کنید که برای تامین نیازهای غذایی صبحانه‌تان، راه‌حلی اخلاقی‌تر است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا