اخبار روز

اطلاعیه فوری پرداخت مصوبه دولت به حساب حقوق بازنشستگان مرداد

حقوق بازنشستگان | سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: پرداخت حقوق مرداد ماه مستمری بگیران منطبق با ماه های قبل از بیستم مرداد ماه و با پرداخت مستمری قسمت اول مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنها با حرف الف شروع می شود. شروع می شود و حقوق بازنشستگی قسمت دوم بازنشستگان با حرف “الف” نیز امروز 21 است مرداد ماه پرداخت می شود.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: پرداخت حقوق مرداد ماه مستمری بگیران منطبق با ماه های قبل از بیستم مرداد ماه و با پرداخت مستمری قسمت اول مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنها با حرف الف شروع می شود. شروع می شود و حقوق بازنشستگی قسمت دوم بازنشستگان با حرف “الف” نیز امروز 21 است مرداد ماه پرداخت می شود.

پرداخت حقوق مرداد ماه مستمری بگیران تا 31 مرداد و طبق جدول زیر به ترتیب حروف الفبا انجام می شود و مستمری بگیران شاغل در سازمان بیمه اجتماعی آخرین گروه مستمری بگیران 10 آذرماه هستند. مرداد شما هر ماه حقوق خود را دریافت می کنید.

بازنشستگان انتظار دارند این ماه طبق برنامه اعلام شده اجرا شود و پرداخت مستمری ها با تاخیر مواجه نشود.

همزمان هنگام پرداخت حقوق مرداد هنوز خبری از تناسب نیست و تامین اجتماعی هنوز نتوانسته مقدمات اجرای تناسب حقوق بازنشستگان را فراهم کند./ ایلنا

سهم حقوق بازنشستگان تصویب شد

زمان اجرای دو برابر شدن حقوق بازنشستگان در هاله ای از بلاتکلیفی است و خبر خوبی که در تفکر معاصر برای بازنشستگان عزیز داریم تصویب تناسب حقوق بازنشستگان است که توسط ابوالفضل نماینده نجف آباد پیگیری شد. ابوترابی در شورای اسلامی شهر درباره تناسب حقوق و رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته پس از تاریخ 1400 گفت: تناسب حقوق و رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته پس از تاریخ 1400 بر اساس قانون جبران خسارت و بخشنامه اجرایی تناسب حقوق. بازنشستگان و کارمندان دولت مشمول پرداخت غرامت شدند اما متأسفانه دستگاه مسئول قانون مصوب مجلس را اجرا نکرد.

افزایش 2 برابری حقوق بازنشستگان

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات اصلاحی بازنشستگی، با احتساب رتبه خود بر اساس قانون جبران خسارت، هر مستمری بگیر باید 90 درصد حقوق و پاداش کارکنان هم رتبه و هم رتبه دریافت کند، افزود: اما متاسفانه این مصوبات. اجرا نشده اند که به حقوق ذینفعان لطمه وارد می کند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: اخیرا جلسه بررسی تناسب حقوق و رتبه فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400 در کمیسیون قضایی و حقوقی تشکیل شد و در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس در مجلس حضور داشتند. قانون، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی فرهنگیان

ابوترابی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در آینده نزدیک معاون مجلس نظر کارشناسی خود را در مورد دو موضوع مذکور ارائه و تصمیم گیری کند.

عضوکمیسیون شورای مجلس تصریح کرد: ضروری است با هماهنگی نهادهای مختلف با تامین اعتبار 9.7 درصدی 1400 حقوق بازنشستگان فرهنگی تامین و مطالبات این قشر در اسرع وقت برآورده شود.

سهم حقوق بازنشستگان تصویب شد

به گزارش اندیشه مساهر، بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه در بند (س) تبصره 6 شورای نگهبان موضوع تناسب حقوق بازنشستگی از یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را مطرح کرده است. خلاف شرع و قانون اساسی است. او نمی دانست و این واقعیت تأیید شد.

عضو کمیسیون تلفیق قانون بودجه 1403 مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان تناسب حقوق بازنشستگان از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را خلاف شرع و قانون اساسی نمی داند و نباید این موارد رها شود، گفت: عقب ماندن از بودجه که در اقدامات و اقدامات مجلس منعکس شده است.

بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبات بودجه سال 1403، گفت: خوشبختانه شورای محترم نگهبان با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده از جمله این مخالفت نداشتند. یک.» موضوع به تأیید اعضای شورای نگهبان رسید.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: همچنین این شورا افزایش وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال را به 350 سال تصویب کرد. میلیون تومان و برای سایر افراد به 300 میلیون تومان. او بدش نمی آمد که این مشکل می تواند تأثیر اجتماعی خوبی داشته باشد. ضمناً این شورا مصوبه اعطای زمین رایگان به خانواده های بالای چهار فرزند و عمدتاً زیر 20 سال را که خلاف شرع و قانون اساسی است، لحاظ نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی تاکید کرد: این شورا همچنین تناسب مطالبات مستمری بگیران از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بند (س) تبصره 6 را مغایر با موازین ندانست. شرع و قانون اساسی و این موضوع تصویب شد.

تصویب این موضوع توسط شورای نگهبان باعث شد که مطالبات گروه خاصی از مستمری بگیران در بودجه باقی نماند و با اقدامات و اقدامات مجلس این موارد به خوبی شناخته شد.

وی تاکید کرد: البته شورای نقیان نواقصی را در لایحه بودجه شناسایی کرده است که به هر حال در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه بررسی و اصلاح خواهد شد.

سیدمحمود حسینی پور سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در خصوص اهمیت قانون اصلاح بند (2) بند (ر) ماده (28) و تبصره (4) ماده (29) قانون هفتم گفت. «برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران» که در جزء (2) بند (ر) ماده (28) قانون پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است. ماده 1403.3.1 صرفاً به تناسب عدم پرداخت حداقل دستمزد مستمری بگیران اشاره کرده و با توجه به اینکه مستمری حدود 75 درصد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی معادل یا کمتر از حداقل دستمزد است، بر این اساس عبارت «غیر از دستمزد». حداقل دستمزد در جزء مذکور موجب می شود که این افراد مشمول سن متناسب نباشند. از این رو، دولت طرح اصلاح بند (2) بند (ر) ماده (28) و تبصره (4) ماده (29) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در تکمیل این طرح ارائه کرد. تشریفات قانونی مربوطه با دو مهلت فوری

وی خاطرنشان کرد: در لایحه قانون مذکور با حذف عبارت «غیرحداقل بگیران» در قسمت مذکور، حداقل حقوق بگیران نیز مشمول تناسب می شوند.

حقوق بازنشستگان

جدول افزایش حقوق مستمری بگیران 1403

به گزارش اندیشه معاصر، محاسبه افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی هر ساله اتفاق می افتد. فروردین ماه تمام شد و مابه التفاوت حقوق پرداخت شد فروردین در خرداد واریز می شود که البته این مبلغ فقط در پایان تیرماه واریز شده است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر ساله محاسبه افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری انجام می شود. فروردین ماه و امسال نیز همین روند ادامه دارد و در راستای افزایش 35 درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش می یابد.

به گفته حسن ایزدان، بازرس مرکز بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری مستمری بگیران کارگری تابع ضوابط مشخصی است و ممکن است بیش از افزایش دستمزد شاغلان شاغل مصوب شورای عالی کار باشد.

بنابراین مستمری مستمری بگیران در ماه فرودین طبق سال گذشته پرداخت می شود اما حقوق نه اردیبهشت ماه درخواست بر اساس نرخ جدید و تفاوت حقوق است فروردین بازنشستگان هم آنجا هستند اردیبهشت ماه پرداخت می شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا