اخبار روز

ویتامینی که از شما در برابر حمله قلبی محافظت می کند

راشل نیل، محقق ارشد در موسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، گفت: «نتایج ما نشان می دهد که تحقیقات بیشتری در مورد مزایای بالقوه ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر این رویداد هستند، مورد نیاز است. “

گزارش کردن مهرنیل افزود: شواهد سودمندی برای افرادی که استاتین های کاهش دهنده کلسترول یا سایر داروهای قلبی مصرف می کردند قوی تر بود.

وی گفت: «این مطالعه برای افرادی که از داروهایی برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی یا کلسترول بالا استفاده می‌کنند و ویتامین D میزان حمله قلبی را کاهش می‌دهد، سودمند است.»

وی افزود: با این حال، به طور کلی، ما تأثیر آماری معنی داری از ویتامین D بر روی حوادث قلبی عروقی مانند سکته مغزی یا سکته قلبی پیدا نکردیم. [حمله قلبی]یا درمان عروق مسدود شده در قلب.

نیل گفت: «احتمالاً دوز متوسط ​​ویتامین D مضر نیست. افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار دارند، ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید این کار را با مشورت پزشک خود انجام دهند.

برای این مطالعه، محققان به طور تصادفی به بیش از 21000 مرد و زن 60 تا 84 ساله 60000 واحد بین المللی ویتامین D یا دارونما به مدت پنج سال دادند.

محققان دریافتند که میزان حوادث قلبی عروقی در افرادی که ویتامین D مصرف می‌کنند 9 درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کنند.

افرادی که ویتامین D مصرف می کردند، 19 درصد کمتر دچار حمله قلبی شدند. با این حال، تفاوتی در میزان سکته مغزی در دو گروه مشاهده نشد.

محققان دریافتند که به نظر می رسد اثرات ویتامین D در افرادی که استاتین ها یا سایر داروهای قلبی عروقی مصرف می کنند بیشتر است، اما این یافته از نظر آماری معنی دار نبود. نبود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا