اخبار روز

25 و 30 مرداد یارانه جدید با این ارقام/جدول واریز می شود


به گزارش مانیبان، بر اساس اعلام سازمان هدایت یارانه ها، یکصد و شصت و دومین مرحله یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مرداد ماه همراه با افزایش حداقل مستمری خانواده مشمولان با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در دو مرحله واریز و برداشت می شود.

همچنین با ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خردادماه سال گذشته و در راستای حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در در صورت خرید اعتباری بیش از 70 درصد مبلغ یارانه 20 درصد افزایش می یابد.

یارانه 300 و 400 هزار تومانی. مرداد به دریافت کنندگان کمک هزینه به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

طبق آخرین اخبار در مورد میزان یارانه سپرده. مرداد در ماه 1403 دولت همچنان یارانه نقدی را طبق مراحل قبلی پرداخت خواهد کرد. بر اساس آخرین گزارش ها تغییری در یارانه ها ایجاد نخواهد شد.

همچنین سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع شده و درخواست تجدیدنظر خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی ثبت کرده اند، در صورتی که در بررسی انجام شده توسط این وزارتخانه بین دهک اول تا نهم بوده اند. بهزیستی، یارانه مرداد ماه را طبق عشر اعلام شده دریافت می کند.

علاوه بر این، افرادی که تا ابتدا مرداد ماه برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند و اگر بین دهک اول تا نهم باشند در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

و بر اساس تبصره 8 بند 6 قانون بودجه 1403، سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرونده افرادی را که از مزایای آنها گرفته شده است، بررسی کند همچنین حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت، طبق استانداردهای ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندی یارانه ها، اقدام شود. ظرف یک ماه از. لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

یارانه خانوارهای دهک های اول، دوم و سوم که تحت پوشش کمیته مددکاری یا مددکاری هستند برای هر نفر 400 هزار تومان برآورد شده است. یارانه تشویقی به صورت اعتبار خرید نیز برای این گروه اعمال می شود که در صورت استفاده هر نفر از خانوار از دهک اول تا سوم از یارانه به 620 هزار تومان می رسد.

طبق مصوبه دولت سیزدهم، یارانه خانوارهای دهک چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 300 هزار تومان است و در صورت استفاده از یارانه تشویقی می توانند میزان یارانه دریافتی خود را به 520 هزار تومان افزایش دهند.

اما این در حالی است که خانوارهای دهک هشتم و نهم حتی در صورت استفاده کالابرگ مشمول یارانه تشویقی نمی شوند و به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی به حساب آنها واریز می شود.

باید گفت باید منتظر ماند و دید آیا دولت جدید برنامه خاصی برای این پروژه دارد یا روند دولت قبل ادامه خواهد داشت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا