اخبار روز

محسن پاک نژاد گزینه ای را مطرح کرد پزشکیان برای وزارت نفت بدانید


به گزارش بازتاب آنلاین، بالاخره انتظار به پایان رسید و رئیس دولت چهاردهم لیست وزرای پیشنهادی خود را به مردم بهارستان ارائه کرد.

محسن پاک نژاد متولد 1345 دارای سابقه طولانی در وزارت نفت است.

وی دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. از سال 1370 در وزارت نیرو شروع به کار کرد.

پاک نژاد در اواسط دهه 70 به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت رسانی وزارت نفت منصوب شد اما در دو سال 1377 تا 1378 مدیر پروژه توسعه میدان گازی بود. و در سال 1378 به عنوان مدیر کل نظارت بر صادرات فرآورده های نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد. وی از سال 1379 تا 1386 با حفظ سمت، به عنوان یکی از اعضای ارشد هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز فعالیت می کرد.

پاک نژاد بین سال های 1383 تا 1385 مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود. وی در سال 1385 به معاونت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و تا سال 1392 در این سمت مشغول به کار شد و با شروع به کار دولت یازدهم بار دیگر به ستاد وزارت نفت بازگشت و حدود یک سال مشغول به کار شد. سال به عنوان مدیر کل نظارت بر صادرات و مبادلات فرآورده های نفتی وزارت نفت. پاک نژاد به مدت دو سال از سال 1392 تا 1394 به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران (به اختصار شرکت نیکو) فعالیت کرد.

محسن پاک نژاد پس از برکناری از این سمت در 17 تیرماه 1394 با حکم علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به سمت معاون مدیرکل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید منصوب شد.

وی از سال 1396 به عنوان معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت منصوب شد و تا ساعت 14 در این سمت باقی ماند.

او در حالی آماده می شود که در شرایطی که ایران با تحریم های نفتی و عدم تعادل انرژی جدی مواجه است، از شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا