اخبار روز

این افراد از خدمت سربازی معاف شدند/ خبر خوش برای دولت


به گزارش مانیبان، سردار تقی مهری رئیس نظام وظیفه فراجا درباره معافیت ورزشکاران قهرمان گفت: ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی موفق به کسب مقام های اول، دوم و سوم شوند از تسهیلات ویژه ای تحت عنوان معافیت سربازان قهرمان برخوردار خواهند شد. . . این معافیت شامل ورزشکاران انفرادی و گروهی (کلیه اعضای گروه) می شود که توانسته اند در مسابقات بزرگی مانند المپیک، بازی های آسیایی و سایر مسابقات بین المللی برای کشور افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: بر اساس این تسهیلات، وزارت ورزش و جوانان موظف است پس از اعلام نتایج رسمی و اخذ کتبی مراجع ورزشی به سازمان وظیفه عمومی، درخواست صدور کارت معافیت برای ورزشکاران را ارائه کند که این روند منجر به صدور کارت معافیت برای ورزشکاران پس از بررسی و بررسی های لازم توسط سربازی.

سردار مهری بیان کرد: در همین راستا سال گذشته چند ورزشکار که در مسابقات بین المللی مقام اول را کسب کردند از این معافیت بهره مند شدند و کارت معافیت سربازی خود را دریافت کردند.

کلیه سربازان وظیفه دارای 4 فرزند یا بیشتر بدون شرط سنی معاف می شوند.

سرهنگ اکبر امامی اظهار داشت: کارمندانی که در حین خدمت متاهل هستند و مشمول معافیت سربازی 3 فرزند یا بیشتر نیستند می توانند برای فرزند اول 3 ماه، فرزند دوم 4 ماه و پسر سوم 5 ماه کسر کنند. ماهها استفاده از خدمات همسر.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه پذیرفته شدگانی که در طول خدمت دارای 4 فرزند یا بیشتر می باشند بدون شرط سنی از خدمت دوره نیازمندی معاف هستند و با داشتن 3 فرزند تا سن حداقل 40 سال سن دارند.

جانشین وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال را ملاک رسیدگی به درخواست کلیه سربازان وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: یگان های خدمت پس از احراز و احراز مدارک مربوط به ثبت ترخیص. این نوع سربازان در سامانه اکشن و آنها درخواست معافیت را ثبت کنند یکی از کلانتری وارد +10 می شوند.

سازمان خدمات رسانی فراجا در اطلاعیه ای به کلیه مشمولانی که در تاریخ آماده خدمت هستند اردیبهشت ماه وی ماه 1403 را برای اعزام به سربازی فراخواند و از آنان خواست تا در محل و مراکزی که در معرفی نامه قید شده است، تاریخ و ساعت را گزارش کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: «کلیه داوطلبانی که در تاریخ مقرر آماده خدمت هستند اردیبهشت ماه در ماه 1403 دریافت کرده اند باید مراجعه کنند یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس (پلیس + 10) معرفی نامه شرکت کنندگان به مراکز آموزشی را اخذ و طبق اطلاعات مندرج در آن اقدام نمایید. این دسته از ذینفعان باید روز شنبه باشند. اردیبهشت ماه در ماه 1403 در زمان و مکان و مراکزی که در معرفی نامه شرکت کنندگان اعلام شده است باید حضور یافته و برای خدمت دوره نیاز اعزام شوند.

در ادامه این اطلاعیه با تأکید بر اینکه «محکومین باید روز آزادی مننژیت و واکسیناسیون مضاعف را به همراه داشته باشند»، آمده است: محکومان باید اصل مدارک از جمله برگه آماده تحویل را به همراه داشته باشند. فرم مرجع و فرم واکسیناسیون، شناسنامه و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه داشته باشید.

در این اطلاعیه آمده است: عدم حضور به موقع در زمان و مکان تعیین شده غیبت محسوب می شود و با مشمولان غایب مطابق مواد 10 و 58 قانون وظیفه عمومی رفتار خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا