اخبار روز

آیا وام اربعین امسال هم پرداخت می شود؟


به گزارش مانیبان، وام اربعین طرحی بود که بانک ها برای تسهیل شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در سال های گذشته به متقاضیان پرداخت می کردند. سفر اربعین به دلیل کم هزینه بودن متقاضیان زیادی دارد و این تسهیلات به تعداد زیادی از مردم برای سفر به کربلا کمک کرد. امسال مردم به دنبال وام اربعین بودند تا بخشی از هزینه های خود را از طریق این سرویس پرداخت کنند.

برای امسال هیچ گونه تسهیلات بانکی رسمی برای این سفر در نظر گرفته نشده است که امکان پذیر است. یکی یکی از دلایل اصلی تغییر دولت ناخواسته است و بانک ها منتظرند هر چه زودتر دولت جدید سر کار بیاید تا بتوانند تسهیلات خود را پرداخت کنند.

خبر مبارک ازدواج برای بازدیدکنندگان اربعینی

با این حال سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد از اعطای تسهیلات اربعین در اوایل سال جاری خبر داد و اعلام کرد: تمامی خانوارهای شرکت کننده در این مراسم معنوی مشمول دریافت وام اربعین 1403 خواهند بود.

به گفته وزیر دارایی، در صورت حضور سرپرست خانواده در این مراسم وام اربعین به حساب وی واریز می شود. زیرا از سوی دیگر یکی یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح کمک به تامین هزینه های این روزهای خانواده هاست. البته ناگفته نماند که در صورت عدم شرکت سرپرست خانواده در این مراسم، در صورت رضایت وی، سایر اعضا نیز می توانند از این وام بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات می تواند برای بسیاری از خانواده هایی که به دلایل اقتصادی امکان حضور در این مراسم را ندارند، شرایط لازم را فراهم کند و بر اساس اظهارات وزارت اقتصاد، میزان وام اربعین متفاوت است و بین 3، 4 یا 3 خواهد بود. 5 میلیون تومان. این مقدار بستگی به شرایط خانواده دارد.

سال گذشته وام اربعین تنها از طریق بانک ملی در اختیار متقاضیان قرار گرفت و رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم با تاکید ویژه بر اعطای این وام اعلام کرد که تسهیلات اربعین باید در قالب قرض به متقاضیان ارائه شود. الحسنه و پس از دستور رئیس جمهور بانک شهید ملی نیز اعلام کرد: با دستور ریاست محترم جمهوری، تسهیلات طرح زائر اربعین حسینی در قالب قرض الحسنه در این بانک پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، در صورت پرداخت این خدمت طبق روال سال گذشته، سرپرست خانوار متقاضیان زائر جهت دریافت و ثبت نام وام اربعین می توانند نسبت به انجام خدمت در سامانه حج و زیارت (سماح) در سال جاری اقدام کنند. آدرس “samah.haj.ir” اقدام می کند.

تا امروز خبری از وام اربعین نیست

البته شایان ذکر است؛ دولت تا امروز اطلاعات دقیقی از شرایط و اعطای وام اربعین منتشر نکرده است، اما بر اساس اخبار اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد، اجرای این طرح ممکن است بر حسب مقتضی از سوی سازمان های ذیربط بررسی شود روز رویکرد

با پیگیری های بانک مرکزی مبنی بر اینکه چرا تا به امروز خبری از وام اربعین نیست، مشخص شد اجرای این طرح توسط سایر سازمان ها انجام می شود و باید به بانک مرکزی گزارش شود.

روز بیستم صفر هر سال به دلیل تفاوت گاهشماری هجری قمری با تقویم هجری شمسی متفاوت است، به همین دلیل است که روز اربعین حسینی هر سال در تقویم ایرانی تغییر می کند.

در حالی که دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری روز سه شنبه 25 مرداد 1403 را روز اول صفر اعلام کرد، لذا اربعین 1403 (20 صفر سال 1446 هجری قمری) مصادف با یکشنبه چهارم شهریور 1403 (06) است. /1403) و 25 اوت 2024).


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا