دانستنی ها

معجزه زردچوبه در آینده

بعدی- از روال پوست و زیبایی تا تسکین گلودرد؛ سال هاست که قدرت واقعی زردچوبه ثابت شده است.

بر اساس گزارش تلگراف، علیرغم مد روز شدن محصولات مراقبت از پوست در محیط مجازی، مصرف گرایی و هزینه های گزاف برای سلامت پوست و مو به بخشی ضروری از زندگی بیشتر افراد تبدیل شده است. با این حال، جایگزینی برخی از این محصولات با ماسک های ارزان قیمتی که می توان به راحتی در خانه تهیه کرد، می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه های مراقبت از پوست و مو کند.

برای داشتن یک ماسک روشن کننده صورت، نصف سطل متوسط ​​ماست را با یک فنجان زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی مخلوط کنید. زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است، عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، آرد چربی اضافی پوست را جذب می کند و ماست حاوی اسید لاکتیک است که به لایه برداری ملایم پوست کمک می کند و خاصیت روشن کنندگی دارد. این ماسک را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بمالید و با آب گرم بشویید.

شیر زردچوبه نیز یک نوشیدنی بسیار مقوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید یک لیوان شیر را با مخلوط کردن آن با نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه ارگانیک، مقداری دارچین و فلفل سیاه گرم کنید. کورکومین موجود در زردچوبه برای سلامت روده عالی است و فلفل سیاه به جذب کورکومین در بدن کمک می کند.

دارچین نیز به خوشمزه تر شدن این نوشیدنی کمک می کند. تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است و به زردچوبه لاته معروف شده است. البته صدها سال است که بومیان آمریکا از این نوشیدنی برای درمان سرماخوردگی زمستانی استفاده می کنند.

یکی دیگر از نوشیدنی های مقوی که می توانید با زردچوبه تهیه کنید، یادآور عسل است و برای تابستان عالی است. یک قاشق چایخوری عسل طبیعی، نصف قاشق چایخوری زردچوبه ارگانیک، یک پیمانه فلفل سیاه آسیاب شده و لیموی تازه را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید در یخچال خنک شود. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است و برای گلودرد مفید است.

اگر برای به خواب رفتن در پایان روز به کمک نیاز دارید، می توانید ادویه های گرم مانند جوز هندی، دارچین، زردچوبه آسیاب شده و یک قاشق چایخوری جینسینگ هندی را در یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی اثر ضد استرس دارد و برای خوابی آرام بسیار مناسب است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا