اخبار روز

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

مشکلات زناشویی در مردان و اختلالات جنسی در مردان بالای 40 سال بسیار شایع است. این مشکلات می تواند باعث بروز مشکلات عاطفی مختلفی مانند افسردگی، عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس پایین شود. چنین مشکلاتی معمولاً به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا روانی، بیماری‌های قلبی عروقی، اضطراب، فشار خون بالا و مشکلات مربوط به پروستات ایجاد می‌شوند که باید توسط متخصص اختلالات جنسی مرد یا اورولوژیست درمان شوند. با درمان اندام های جنسی و روش های دیگر می تواند بسیاری از مشکلات جنسی در مردان را درمان کند. برای آشنایی بیشتر با مشکلات زناشویی در مردان و نحوه درمان آن توسط متخصصین با ما همراه باشید.

مشکلات زناشویی و اختلالات جنسی در مردان

بسیاری از مردان با مشکلات و اختلالات جنسی دست و پنجه نرم می کنند. این اختلالات شامل موارد زیر است، اما محدود به آنها نیست:

  • اختلال در نعوظ
  • تاخیر در انزال
  • درد جنسی و درد مزمن لگن
  • میل جنسی کم

در اینجا باید به یاد داشته باشیم که معاینات منظم نقش بسیار مهمی در تشخیص این مشکلات و کمک به تشخیص و درمان به موقع دارد. در زیر به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازیم.

درد جنسی و درد مزمن لگن

برخی از مردان در طول زندگی خود درد لگن، پروستاتیت مزمن یا درد انزال را تجربه می کنند. در برخی موارد، این مشکل به عفونت یا التهاب مربوط می شود. برای درمان درد باید وضعیت بیمار توسط متخصص ارزیابی شود تا با توجه به شرایط او روش درمانی مناسب انتخاب شود.

اختلال در نعوظ

این مشکل ناتوانی جنسی نامیده می شود که در آن فرد نمی تواند رابطه جنسی کامل را حفظ کند. مردان در هر سنی ممکن است از این مشکل رنج ببرند، اما اغلب در میانسالی و بعد از آن رخ می دهد. به طور کلی باید بدانید که 50 درصد از مردان بالای 40 سال در حفظ نعوظ مشکل دارند. این اختلال در اکثر مردان مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و افراد مبتلا به سرطان پروستات یا سایر سرطان های لگن رخ می دهد. بسیاری از مردم تاثیر این مشکل بر روح را دست کم می گیرند. درست است، می تواند تأثیر مستقیمی بر اعتماد به نفس و عزت نفس یک مرد داشته باشد.

میل جنسی کم

حدود 15 درصد از مردان میل جنسی پایینی دارند. علت معمولاً در سایر مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ یا مشکلات رابطه نهفته است. با این حال، در بسیاری از موارد دلیل دیگری نمی توان یافت. زمانی که وضعیت بیمار زیر نظر پزشک متخصص ارزیابی می شود، می توان عوامل روانی و پزشکی را شناسایی کرد و میل جنسی را در فرد افزایش داد.

تاخیر در انزال

یکی تاخیر در انزال یکی از مشکلات ناامید کننده مردان و همسرانشان است. حدود 3 درصد از مردان از این مشکل رنج می برند که با تجویز دارو و شناسایی عوامل روانی و رابطه ای قابل درمان است.

انزال زودرس

این مشکل در مردان منجر به ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال می شود. به طوری که تجربه جنسی مرد بر شریک زندگی او تأثیر می گذارد. بر اساس گزارش هایی که تاکنون منتشر شده است، دو سوم بیماران توجه چندانی به این مشکل ندارند، اما یک سوم دیگر برای حل مشکل گام برداشته و به دنبال درمان حرفه ای هستند. این مشکل هم در مردان جوان و هم در مردان مسن رخ می دهد.

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

برای درمان مشکلات زناشویی باید به کدام پزشک مراجعه کرد؟

بسیاری از افراد هنوز نمی دانند برای حل مشکلات زناشویی در مردان به کدام متخصص مراجعه کنند. اگر مشکلات مردانه دارید باید با متخصص اورولوژی مشورت کنید. سنگ بنای ارزیابی ناتوانی جنسی در مراحل اولیه درمان شامل تاریخچه پزشکی بیمار و همسرش، معاینه فیزیکی و درخواست آزمایشات مختلف است. بیمار موظف است مدت زمان بیماری، شروع آن، میزان نعوظ صبحگاهی، وجود عصبانیت، استرس و افسردگی، وجود یا عدم وجود ترس از خودارضایی، رابطه بین فردی با همسر و … را در گزارش خود قید کند. میزان علاقه فرد به همسرش و نحوه برخورد همسر بیمار با وی ذکر شده است. مشکلات زناشویی و جنسی در مردان می تواند خفیف، متوسط ​​و شدید باشد و در مراحل اولیه بهتر درمان شود.

به پزشک مراجعه کنید

روان درمانی و معاینات فیزیکی نقش بسیار مهمی در درمان مشکلات زناشویی در مردان دارد. در این زمینه، اورولوژیست ها، روانپزشکان و درمانگران جنسی به حل آسیب های روانی، ترس ها، اضطراب ها و مشکلات روحی و جسمی کمک می کنند. در طول جلسات درمانی، مشکلات جنسی بیمار بیان می شود و متخصص می تواند مسیر درمان را انتخاب کند. دکتر سید حمیدرضا ارزگر متخصص کلیه و مجاری ادراری در این زمینه به شما کمک می کند تا یک رابطه جنسی ایده آل داشته باشید.

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

با مطب دکتر تماس بگیرید. سید حمیدرضا آرزوگر

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار سارو غربی، نبش خیابان بخشایش، ساختمان پزشکان سارو
تلفن: 02188850781 – 09903114878
آدرس صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.arezegar_urologist
آدرس سایت https://drarezegar.com

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا