اخبار روز سینما

مروری بر هفت نقش سینمایی خاطره انگیز مهرداد صدیقیان به بهانه اکران فیلم «6 صبح». قانون شکن جذاب

مهرداد صدیقیان از نوجوانی وارد سینما شد و اولین موفقیت هایش را در این عرصه در حالی که بیست سال نداشت به دست آورد. او هم مثل هر بازیگری کارهای قوی و ضعیف زیادی در کارنامه اش دارد اما یکی از بازیگرانی است که کارهای موفقش بیشتر در ذهنمان مانده است. او هم اکنون با فیلم ساعت 6 صبح به کارگردانی مهران مدیری در اکران سینما حضور دارد و در سریال داریوش به کارگردانی هادی حجازی فر نیز ایفای نقش می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، فیلم سینمایی «6 صبح» به کارگردانی مهران مدیری سوم مرداد روی پرده فیلم بوده است. فیلمی با بازی سمیرا حسن پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، تینو صالحی و مهران مدیری که همچنان در مرحله تولید است. به این بهانه نقش های مهم کارنامه مهرداد صدیقیان را مرور می کنیم.

6 صبح مهران مدیری 1402

مهرداد صدیکیان در فیلم «6 صبح» سعی کرد در قالب یک شخصیت سرکش باورپذیر باشد.

مهرداد صدیقیان برای اولین بار در «ساعت 6 صبح» با مهران مدیری همکاری کرد. درست است که نقش او کوتاه است و در قسمت مهمی از فیلم حضور ندارد اما در یک سوم آخر ظاهر می شود و اکشن پایانی فیلم توسط او انجام می شود. صدیقیان در نقش برادر شخصیت اصلی فیلم ظاهر شد. دختری که پس از سال ها تلاش، بالاخره به امورش سر و سامان داده و قصد مهاجرت دارد، اما به دلیل حادثه ای نزدیک است پرواز خود را از دست بدهد. صدیقیان که در ابتدای فیلم به عنوان شخصیتی ساده و آرام معرفی می شود، پس از اینکه می بیند موقعیت خواهرش در خطر است، دیوانه می شود و روی دیگری از بازی خود را نشان می دهد. سرکشی و رفتار عصبی و عجیب صدیقیان به عامل مهمی در پیشبرد داستان تبدیل شده و چالش اصلی فیلم را تشکیل می دهد. بازی صدیقیان در مقابل مهران مدیری در سکانس های پایانی فیلم از نکات مثبت آن است و به نوعی کامل کننده مفهوم فیلم است.

تصور کن | علی بهراد 2019

مهرداد صدیقیان این روزها فیلم را اکران می کند
“مفهوم” یکی یکی از متفاوت ترین کارهای کارنامه مهرداد صدیقیان است.

مهرداد صدیقیان در سال ۱۳۹۸ با لیلا حاتمی در فیلم تخیل به کارگردانی علی بهراد شرایط متفاوتی را تجربه کرد. «تزور» یک فیلم تجربی متفاوت بود و طبیعتا نتوانست مخاطب زیادی را جذب کند، اما با دو بازیگر و موقعیت های جذابی که در آن قرار گرفتند، توانست مفاهیم مهمی را منتقل کند. او در «تصور» صدیقیان نقش اصلی را بازی کرد. راننده ای که عاشق دختری بود که آب نبات می فروخت و نمی توانست اظهار نظر کند. هر بار که لیلا حاتمی با یک ماجراجویی جدید به عنوان یک مسافر به شکلی متفاوت سوار ماشینش می شد و در دیالوگ هایی که با هم داشتند، ماجراجویی جدیدی رقم می خورد که تکه ای از پازل فیلم را تکمیل می کرد. “تخیل” فرصت قانع کننده ای را برای صدیقیان فراهم کرد تا خود را به روشی جدید ثابت کند.

داستان نیمروز محمدحسین مهدویان 1394

مهرداد صدیقیان این روزها فیلم را اکران می کند
«ماجرای نیمروز» یکی از آثار موفق کارنامه صدیقیان است.

یکی یکی از مهم ترین فیلم های کارنامه مهردان صدیقیان «ماجراجویی نیمروز» است. او در این فیلم نقش جوانی تازه کار به نام حامد را بازی می کند که در جریان پرونده های سال 1360 با یک گروه اطلاعاتی همکاری می کند. خودش تا بتواند یک کار مهم را انجام دهد. یکی او یکی از اعضای سابق سازمان مجاهدین است و می رود یکی مربوط به اعضاست. او در یک قرار جدید متوجه می شود که با دختری که قبل از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها به او علاقه مند بوده بیرون رفته است و بین عشق و وظیفه سرگردان است. شخصیت حامد با توجه به ماجراهایی که تجربه می کند از ابتدا تا انتها تغییر می کند و صدیقیان این تغییر را بسیار ملموس و ظریف در اجرای خود به تصویر می کشد. او در طول فیلم کم کم از جوانی پرشور و پرانرژی به کودکی خسته و رنج کشیده تبدیل می شود و در پایان فیلم به اوج ناامیدی می رسد. صدیقیان با نگاه و لبخند و تغییر حالت چهره و لحن کلامش توانسته است از یک سو عشق و علاقه خود را به فریده و از سوی دیگر تردید و نگرانی خود را ابراز کند. صدیقیان در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در نقش حامد نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد شد.

مادر قلب اتمی علی احمدزاده ۱۳۹۲

مهرداد صدیقیان این روزها فیلم را اکران می کند
«مادر قلب اتمی» تجربه متفاوتی را در کارنامه صدیقیان رقم زده است.

داستان فیلم «مادر قلب اتمی» در یک شب و در ارتباط با چند جوان در خیابان های تهران روایت می شود. در این فیلم صدیقیان با ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و محمدرضا گلزار همراه بود. این فیلم داستان خاصی نداشت و به بخشی از زندگی چند جوان می پرداخت. صدیقیان در این نقش یکی یکی از دوستان این دو دختر آنها را همراهی می کرد. او هدف خاصی نداشت، نه به هیچ چیز مشغول بود و نه چیزی را جدی می گرفت. تمام افکار او سرگرمی و لذت بردن از زمان حال بود و این ویژگی رفتاری کاملاً با طرز لباس پوشیدن، صحبت کردن و خندیدن او همخوانی داشت. صدیقیان در اجرای خصوصیات مشترک چنین جوانانی در بازی خود بسیار توانا بود و همین باعث شد تا بتوانیم او را با این خصوصیات کاملاً بپذیریم. «مادر قلب اتمی» فیلمی موفق در سینماست نبود و بسیاری از مخاطبان نتوانستند با او ارتباط برقرار کنند، اما او مخاطب خاص خود را پیدا کرد.

ناخواسته برزو نیک نژاد 2012

مهرداد صدیقیان این روزها فیلم را اکران می کند
«ناخواسته» یکی از فیلم های خوب اما دیده نشده کارنامه مهرداد صدیقیان است.

سیدیچیان یکی او یکی از متنوع ترین نقش های خود را در فیلم «ناخواسته» به کارگردانی برزو نیک نژاد بازی کرد. او در این فیلم نقش دانشجوی جوانی را بازی می کرد که نسبت به اطرافیانش احساس مسئولیت می کرد، اما کم کم عاشق شد و زندگی اش تغییر کرد. در واقع در این فیلم همانطور که از نامش پیداست به طور اتفاقی شخصیت ها کنار هم قرار گرفتند و ما تکه ای از زندگی هر کدام را دیدیم. صدیقیان در این قالب سعی کرد مستضعف و محتاط ظاهر شود و نسبت به دیگر نقش هایش تفاوت ایجاد کند. این تغییرات و ویژگی های جدید نقش را کاملاً باورپذیر جلوه می دهد.

اتوبوس شب کیومرث پوراحمد 1385

مهرداد صدیقیان این روزها فیلم را اکران می کند
مهرداد صدیقیان در «اتوبوس شب» به طرز خیره کننده ای می درخشد.

صدیقیان یک سال پس از بازی در «عصر جمعه» با زنده یاد کیومرث پوراحمد در فیلم «اتوبوس شب» همکاری کرد و نقش نوجوانی به نام عیسی را با لهجه بسیار مناسب جنوبی بازی کرد. عیسی فرزند نوجوان 16 ساله ای بود که به جای پدر امور خانه را اداره می کرد و پس از شهادت پدر به جای او به جبهه آمد. او مأموریت داشت 40 اسیر عراقی را به همراه همرزم مجروح خود از آبادان به بندر ماهشهر برساند. صدیقیان نقش یک جنگجوی جوان را میخکوب کرد و آن را باورپذیر ایفا کرد و به خوبی روی لهجه جنوبی تمرکز کرد. اگرچه او قصد داشت نقش یک نوجوان بی تجربه را بازی کند، اما بسیار پخته از عهده آن برآمد. نامزد دریافت جایزه در جشنواره فجر، جشن خانه سینما، جشنواره حافظ و جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شد.

شب جمعه مونا زندهقیقی 1384

مهرداد صدیقیان این روزها فیلم را اکران می کند
مهرداد صدیقیان با فیلم «عصر جمعه» به سینمای ایران معرفی شد.

مهرداد صدیقیان از جمله بازیگرانی است که از بدو ورودش به عرصه بازیگری می دانست چگونه در کمترین زمان مهارت های خود را جلوی دوربین نشان دهد و برنده جایزه شود. در سال 1384 در سن 16 سالگی برای اولین بار در نوجوانی در «عصر جمعه» مقابل دوربین قرار گرفت و بازی قدرتمندی از خود به نمایش گذاشت. جلوگیری از اکران فیلم باعث شد تا سال ها بازی او دیده نشود و سیدیگیان بعداً در یک اتوبوس شبانه به مردم معرفی شد. تنها زمانی که فیلم پس از 15 سال اکران شد، همه از بازی صدیقیان در این فیلم تمجید کردند. محور اصلی فیلم «عصر جمعه» زنی به نام سوگند است که در نوجوانی خانه را ترک کرده و پس از اشتباهات فراوان و تحمل سال ها زندان، اکنون با پسرش که مدت هاست در کانون اصلاح و تربیت بوده زندگی می کند. زمان. زمان از آنجایی که این مسئله تعصب ناروا بود، بررسی آن برای مدت طولانی ممکن نبود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا