اخبار روز

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / قاتل خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

امیر مسعود عابدین_ در جدیدترین دور واردات خودرو، محصولات مختلف مزدا وارد بازار ایران می شود. پرچمدار این محصولات وارداتی احتمالا مزدا 3 خواهد بود. خودرویی که همیشه در بازار ایران محبوب و پرطرفدار بوده و سابقه ای طولانی دارد. اولین مزدا 3 (نسل BK) از سال 2006 مونتاژ شده است. بهمن موتور شروع به کار کرد و تولید آن در سال 2018 با نسل بعدی (نسل BL) به پایان خط تولید رسید. این خودرو پس از مدت ها غیبت اکنون به عنوان وارداتی به بازار ایران بازمی گردد.

نسل جدید مزدا 3 همچنان از همان زبان طراحی نمادین و آشنای این شرکت استفاده می کند. چهره ای با ظاهری اسپرت و جنگنده که نقش یک خودروی خانوادگی را نیز ایفا می کند. در نمای جلو با چراغ های کشیده و مشبک بزرگ رادیاتور با عناصر کرومی روبرو هستیم. جدای از این موارد، نکته قابل توجهی در این بین وجود ندارد و به نظر می رسد طراحان این خودرو به سراغ سادگی و در عین حال سبک رفته اند.

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / قاتل خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

نمای جانبی همان طراحی ساده را با خطوط نرم و روان ادامه می دهد. قسمت پشتی مزدا 3 با لامپ بلند و گرافیک دایره ای خوب به نظر می رسد. علاوه بر این، دو لوله اگزوز گرد در دو طرف دیفیوزر خودرو نیز بر اسپرت بودن مزدا 3 تاکید دارد.

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / قاتل خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

هنگام ورود به فضای داخلی مزدا 3 اولین چیزی که به چشم می خورد کیفیت و دوام مواد و ابزار به کار رفته در این قسمت است. طراحی کابین یادآور زبان طراحی نسل قبل است. طراحی راننده محور که بر خلاف روند جهانی حاکم بر صفحه نمایش های متعدد و بسیار بزرگ متکی نیست. دکمه های فیزیکی متعدد در بهترین ارگونومی قرار گرفته اند و زیبایی خوبی را به مسافران و مخاطبان منتقل می کنند.

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / قاتل خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

خوشبختانه مزدا 3 جدید از نظر تجهیزات در سطح بسیار خوبی قرار دارد. این خودرو به امکاناتی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، صفحه نمایش لمسی سرگرمی، اندروید اتو و اپل کارپلی، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع دو کاناله، شارژر بی سیم، سانروف، چهار کیسه هوا، کروز مجهز است. کنترل کنید. کنترل ها شامل رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو و رادار لاین خوان، کنترل فرود و سربالایی از تپه، ترمز دستی برقی و عملکرد نگه داشتن خودکار است.

بریم سر اصل مطلب؛ نیروی محرکه این خودروی باکیفیت ژاپنی یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی با فناوری SkyActiv است. فناوری Sky Active مزدا با استفاده از سیستم جرقه زنی تراکمی شارژ همگن یا فناوری HCCI منجر به کاهش قابل توجه مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده می شود و راندمان موتورهای بنزینی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مصرف سوخت این خودروی بنزینی 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر است که نشان از تاثیر این فناوری دارد.

موتور این خودرو 158 اسب بخار قدرت و 202 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودرو کمتر از 9 ثانیه است. مزدا 3 جدید می تواند با دیگر خودروهای وارداتی موجود در بازار ایران مانند تویوتا کرولا و در آینده کیا سراتو و نسخه مجهزتر هیوندای النترا رقابت کند.

58322

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا