اخبار روز

ما از حاکمیت، امنیت و عزت ملی ایران حمایت می کنیم

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت که چین از ایران در دفاع از “حاکمیت، امنیت و افتخار ملی” کشورش حمایت می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، وانگ یی بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران را محکوم کرد و گفت این حمله نقض حاکمیت ایران و به خطر افتادن ثبات منطقه است. انجام داده است

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وانگ یی به علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت که قتل هنیه «مستقیماً روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه و صلح و ثبات در منطقه را تضعیف کرد».

وانگ یی گفت: چین در دفاع از حاکمیت، امنیت و شرافت ملی خود بر اساس قانون و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه از ایران حمایت می کند و مایل به حفظ روابط نزدیک با ایران است.

ایران و گروه فلسطینی حماس اسرائیل را به کشتن هنیه متهم کرده اند. این ترور در حاشیه سفر دیپلماتیک هانیه برای شرکت در مراسم رسمی تحلیف مسعود صورت گرفت. پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران در تهران انتخاب شد.

اسرائیل مسئولیت این حمله را نپذیرفته و در عین حال این اتهام را رد نکرده و سکوت کرده است.

قتل اسماعیل هنیه تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که گروه‌های فلسطینی فتح و حماس و چند گروه فلسطینی دیگر بر سر چارچوبی برای آشتی ملی با میانجیگری وزیر خارجه چین در پکن به توافق رسیدند و این امیدها را برای احیای این پروژه افزایش داد و باعث ایجاد اجماع در میان فلسطینیان شد. گروه ها و قدرت های منطقه ای و جهانی.

ایران اعلام کرده است که اقدام اسرائیل را تلافی خواهد کرد که از خط قرمز تهران عبور کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به یک جنگ بزرگتر در منطقه تبدیل شود.

ایران متعهد شده است که اسرائیل را به دلیل این حمله “به شدت مجازات کند” و تاکید کرده است که طرح مجازات اسرائیل به دلیل انجام این حمله در مرحله آماده سازی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا