اخبار روز

چرا نقاط سیاه روی شیشه جلو خودرو مهم هستند؟

به نظر می رسد این نقاط سیاه در اکثر وسایل نقلیه وجود دارد، اما تقریباً هیچ کس نمی داند آنها چیست. ممکن است تصور شود که استفاده از آنها تزئینی یا برای کاهش شدت نور است، اما در واقع از این خمیر شیشه یا فریت برای نگه داشتن شیشه جلو در جای خود استفاده می شود و دید خوبی به شما می دهد. اما چگونه؟

به گزارش فرادید، قبل از دهه 1950 و 1960 شیشه جلو اتومبیل ها با روکش فلزی متصل می شد، اما با گذشت زمان، تولیدکنندگان شروع به استفاده از چسب کردند. خمیر فریت یا شیشه از رنگ سرامیکی برای پنهان کردن چسب و البته کمک به نگه داشتن شیشه جلو در جای خود ساخته شده است.

شیشه جلوی امروزی، به اصطلاح، یک شگفتی مهندسی است یکی یکی از نادیده گرفته ترین اجزای یک وسیله نقلیه است. بخشی از این تکنیک به نحوه اتصال شیشه جلو به قاب مربوط می شود.

در حالی که داخل فریت از چسبیدن چسب به شیشه اطمینان می دهد، قسمت بیرونی فریت به عنوان محافظ UV عمل می کند تا از چسبندگی چسب محافظت کند، که در غیر این صورت تحت نور مستقیم مستقیم خورشید ضعیف می شود.

این نقاط سیاه علاوه بر محافظت از نوار در برابر اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از پرتاب شدن شیشه جلو به سمت شما در حین رانندگی، هدف مهم دیگری نیز دارد. به گفته یکی از مهندسان کارخانه شیشه در پیتسبورگ، شیشه‌های جلو در هنگام ساخت در یک کوره داغ خم می‌شوند.

داخل این اجاق، فریت سیاه و بلند سریعتر از شیشه جلو گرم می شود. فریت به تنهایی بدون این لکه ها باعث ایجاد اعوجاج در شیشه می شود، اما نقاط فریت سیاه، دما را به طور یکنواخت تری توزیع می کنند و هرگونه اعوجاج را کاهش می دهند و در نتیجه یک تجربه رانندگی ایده آل را رقم می زنند.

در غیر این صورت، طراحی فریت به نظر خوب است و ایده خوبی است زیرا وقتی روی شیشه جلو می سوزد، خراشیده شدن و کندن آن عملا غیرممکن است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا