اخبار روز

علت شیوع بیماری سل در بین جمعیت سیستان چیست؟

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

مسعود صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: روایت صحیح در جامعه باعث رونق مطالبات و جلوگیری از انتشار اخبار کذب می شود.

به گزارش تسنیم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: خبرنگاران امروز باید با روایت درست در جامعه به دستاوردهای نظام به ویژه در حوزه بهداشت و درمان اشاره کنند در این زمینه برای تقویت امید در جامعه اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه از فضای سیاسی فاصله داریم و تنها به فکر خدمت به مردم هستیم، گفت: تمام توان خود را برای جلب رضایت مردم سیستان در حوزه بهداشت و درمان گذاشته ایم.

صالحی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سرمایش و گرمایش بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) زابل تثبیت شده است، اما با توجه به قدیمی بودن سیستم، به چهار دستگاه چیلر جدید در این مجموعه نیاز داریم که هزینه زیادی دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد. ما سیستم های گرمایش و سرمایش را بهبود می بخشیم. ما وظیفه تعویض و تعمیر دستگاه ها را بر عهده داریم. علاوه بر این، قطع برق بر ناپایداری هوای بیمارستان تأثیر می گذارد و فشار زیادی به دستگاه های تبرید وارد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: از آنجایی که در بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند عملیاتی انجام نشد، بخشی از کادر جراحی این بیمارستان را به صورت موقت به زهک و زابل اعزام کردیم تا از بیماران در آنجا مراقبت کنند. این در حالی است که این نیروها پس از جذب متخصص در مهرماه به بیمارستان شهدای هیرمند بازخواهند گشت.

وی با بیان اینکه دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) به زودی نصب می شود، گفت: متاسفانه ماجرای وارونه نصب دستگاه در فضای مجازی مطرح شده است که ممکن است باعث رنجش مردم سیستان شود. محل نصب آماده است و طبق برنامه ریزی ها، نیروهای شرکت مربوطه برای نصب در هفته جاری به زابل می آیند.

صالحی تصریح کرد: وقوع طوفان های گرد و غبار در منطقه سیستان بسیار ویرانگر است و خبرنگاران باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند چرا که این پدیده منجر به بروز بسیاری از بیماری های خطرناک مانند سل در انسان شده است.

خبرنگاران منطقه سیستان با بیان برخی کاستی ها، از عملکرد خوب این روزهای دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کردند و انتصابات غیرسیاسی بر اساس توانمندی ها در عرصه های مختلف را بی سابقه و قابل تقدیر دانستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا