اخبار روز سینما جهان

شاهرخ خان جشنواره لوکارنو را هم گرم کرد/ نماد سینما و مردمی بودن

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، شاهرخ خان نماد بالیوود شب گذشته در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم لوکارنو جایزه دیگری را به کارنامه درخشان خود اضافه کرد.

مهر وی نوشت: این سوپراستار که به شوخ طبعی و بازیگری شهرت دارد، هنگام دریافت جایزه با سخنرانی در جمع 8000 نفری که در میدان معروف لوکارنو جمع شده بودند و با اشاره به آغوش باز معروف خود این دو ویژگی را نشان داد. ژست ، گفت: از همه شما متشکرم که با آغوش باز از من استقبال کردید – حتی بازتر از روی صفحه.

این بازیگر که طرفدارانش از او به عنوان شاه خان یاد می کنند در ادامه به تمجید از محل برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: این شهر بسیار زیبا، بسیار فرهنگی، بسیار هنری و بسیار داغ لوکارنو است و با اشاره به گرمای هوا، که 35 درجه است و هوا کاملاً مرطوب بود، افزود: اینجا بودن درست مثل خانه نشینی در هند است.

وی در ادامه افزود: من واقعا معتقدم سینما عمیق ترین و تاثیرگذارترین رسانه هنری عصر ماست و سال ها افتخار حضور در این اثر را داشتم و از این سفر درس هایی گرفتم.

این بازیگر با تاکید بر جهانی بودن هنر و فیلمسازی، افزود: هنر بیش از هر چیز دیگری تصدیق زندگی است. از مرزهای ساخت بشر فراتر می رود و به رهایی می رسد. لازم نیست سیاسی باشد، نباید جنجالی باشد. نیازی به موعظه نیست. نیازی به روشنفکری نیست. نیازی به اخلاقی سازی نیست. هنر و سینما فقط باید آنچه را که در دل دارد بگوید تا حقیقتش را بگوید و این به نظر من بزرگترین خلاقیت است.

شاهرخ خان همچنین به ارتباط ذاتی خلاقیت و احساسات پرداخت و گفت: خلاقیت بدون عشق وجود ندارد. این زبان فراتر از همه زبان ها است و برای همه در سراسر جهان قابل درک است.

وی از ایفای نقش های مختلف خود در 35 سال حضورش در سینما گفت و گفت: من یک شرور، یک قهرمان، یک ابرقهرمان، یک صفر، یک طرفدار طرد شده و یک عاشق بسیار بسیار مقاوم بودم…

شاهرخ خان جشنواره لوکارنو را هم گرم کرد/ نماد سینما و مردمی بودن

وی در تلاش برای گفتن نام جایزه خود به ایتالیایی، بار دیگر به شخصیت شوخ طبع خود بازگشت و گفت: این جایزه به خاطر تلاشی است که در تمام عمرم کشیده ام، نمی توانم آن را تلفظ کنم، اما به معنای فروتنی، مهربانی و نیکی است. .

در حالی که جشنواره لوکارنو امسال یکی یکی از پوسترهای خود را به شاهرخ خان تقدیم کرد، تجلیل از این بازیگر در جشنواره لوکارنو به معنای تعهد جشنواره به ارج نهادن به سینمای عامه پسند در کنار تولیدات هنری است و جیانو نازارو مدیر جشنواره درباره اهدای این جایزه به شاهرخ خان گفت: او آرزوهای زیادی دارد. و امیدها.” او با اخلاق کاری و نظم و انضباط خارق العاده اش به مردم شکل داده است.

در پایان مراسم و در حالی که جمعیت این بازیگر را تشویق می کردند، وی سعی کرد نام جایزه را بگوید و گفت: اسم کوتاه تری نمی توانست داشته باشد؟ مثل آریودریچی (خداحافظ)…

جشنواره لوکارنو، که از چهارشنبه، 7 آگوست (17 مرداد) کار خود را آغاز کرد و به مدت 10 روز ادامه دارد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا