اخبار روز

چرا باید کامپیوتر را در شب جدا کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است ترجیح دهید مانند همیشه رایانه خود را روشن بگذارید یا آن را در حالت Sleep قرار دهید. از سوی دیگر، چندین دلیل خوب برای خاموش کردن رایانه در شب وجود دارد. 5 دلیل منطقی برای خاموش کردن کامپیوتر در شب را بخوانید.

1. صرفه جویی در انرژی

به گزارش بازتاب آنلاین، شاید تصور شود که کامپیوتر در حالت بیکار یا در حالت خواب، انرژی بسیار کمی مصرف می کند. این تصور کاملاً درست است; با این وجود، بدون برق به مصرف کم ارجحیت دارد.

برای بررسی دقیق این موضوع، باید به رایانه خود بروید و مصرف برق را در نظر بگیرید. با کمی ریاضی می توانید بفهمید که اگر شبانه کامپیوترتان را روشن بگذارید، قبض برق ماهانه شما چقدر افزایش می یابد.

پس از محاسبه این هزینه ها، می توانید با در نظر گرفتن هزینه سالانه این اقدام تصمیم بگیرید که به روند قبلی ادامه دهید یا خیر. علاوه بر هزینه برق مصرفی باید به عوامل دیگری نیز فکر کنید.

مصرف بیش از حد برق، بدون در نظر گرفتن هزینه ای که برای شما شخصاً دارد، عواقب بیشتری برای محیط زیست دارد. به عنوان مثال به وضعیت کنونی کشور و آمار ترسناک توانیر توجه کنید که افزایش مصرف انرژی چقدر می تواند زندگی روزمره را در این هوای گرم سخت کند.

وزارت نیرو حتی برای تشویق شهروندان به صرفه جویی در مصرف برق، طرح تشویقی کاهش مصرف ارائه کرده است!

2. با خاموش کردن رایانه خود از بروز رسانی های ناخواسته جلوگیری کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که رایانه شما در دانلود و نصب به روز رسانی جدید با مشکل مواجه شده است! برخی از این مشکلات، به گفته کاربران، بسیار بزرگ هستند. اما حتی کوچکترین اشتباه ممکن می تواند به شدت بر بهره وری شما در آن روز تأثیر بگذارد.

اگر کامپیوتر را فقط در زمانی که به آن نیاز دارید روشن کنید، به احتمال زیاد تا زمانی که سیستم عامل بوت شود متوجه اعلان به روز رسانی خواهید شد و از آن اجتناب خواهید کرد. حتی ممکن است تا آن زمان آپدیت مشکل ساز از پاپ آپ خودکار حذف شده باشد.

3. رایانه ای که روشن است در معرض حملات هکرها قرار می گیرد

هیچ کس نمی تواند یک کامپیوتر خاموش را هک کند. خاموش کردن رایانه در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، احتمال دسترسی هکرها و سوء استفاده کنندگان را نیز کاهش می دهد.

اگر شخصی سعی کند به رایانه شما در حالی که روی آن نشسته اید دسترسی پیدا کند، متوجه خواهید شد که سیستم به طرز عجیبی رفتار می کند. به این ترتیب می توانید قبل از اینکه هکر کار خود را به پایان برساند از اتفاقات ناخوشایند بعدی جلوگیری کنید.

4. خاموش کردن کامپیوتر بعداً به قطعات داخلی آسیب می رساند

قطعات داخلی کامپیوتر شما طول عمر مشخصی دارند و هر ساعتی که دستگاه را روشن می گذارید، عمر این قطعات را کاهش می دهد. این مشکل به ویژه در گذشته زمانی که رایانه ها از هارد دیسک های مکانیکی به عنوان درایو اصلی خود استفاده می کردند، اهمیت داشت.

کامپیوترهای امروزی توسط SS استفاده می شود و نگرانی کمتری در مورد تخریب قطعات مکانیکی قبلی وجود دارد. درایوهای مکانیکی قبلاً طول عمر کمتری داشتند.

اگر کامپیوتر شما دارای سیستم خنک کننده باشد، قطعا پمپ ها یا فن های آن به دلیل استفاده طولانی مدت از کار خواهند افتاد.

قطعات الکترونیکی مانند مدارهای داخلی به دلیل جریان مداوم انرژی در درون آنها، پیر می شوند و پس از مدتی از کار می افتند. برخی از این قطعات طول عمر بالایی دارند. با این حال، برخی دیگر طول عمر کمتری دارند و این با استفاده مداوم از رایانه حتی کوتاه‌تر می‌شود.

5. کامپیوتری که خاموش باشد آلودگی صوتی ایجاد نمی کند

اکثر کاربران ترجیح می دهند کامپیوتر را در اتاق خود قرار دهند. به این ترتیب آلودگی صوتی ناشی از روشن شدن دستگاه بر کیفیت خواب افراد تاثیر می گذارد.

البته این به اصطلاح صدای سفید می تواند به خواب برخی از کاربران کمک کند. اما در بیشتر موارد، می توانید بدون آنها بهتر بخوابید. شما باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید، به خصوص اگر صدای فن های کامپیوتر شما بسیار بلند باشد.

حتی اگر کامپیوتر شما نزدیک محل استراحت شما نیست، باز هم باید به نویز آن توجه کنید. این صدای سیستم خنک کننده داخلی دستگاه اغلب بسیار بلند است و آرامش محیط را برای اطرافیان تحت تاثیر قرار می دهد.

پس از برشمردن این 5 دلیل برای خاموش کردن کامپیوتر، باید توجه داشته باشیم که دلایل منطقی دیگری نیز برای روشن ماندن سیستم وجود دارد.

شاید بخواهید یک بازی بزرگ را در شب دانلود کنید یا حتی از یک رایانه روشن به عنوان سرور استفاده کنید. اگر در شب کاری با کامپیوتر انجام نداده اید، توصیه می کنیم آن را خاموش کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا