اخبار روز

ضرورت ایجاد نظام مدیریتی نوین برای قوه مجریه در سطح شهرستان

این امر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که سازمان با مسائل و مشکلات عمومی مواجه باشد و احتمال آسیب پذیری ها و نقاط تاریک وجود داشته باشد. شهرداری تهران به عنوان یکی یکی از بزرگترین سازمان های دولتی کشور، مهم استنقش ترین به عنوان بخشی از حکمرانی ارائه خدمات عمومی به شهروندان تهرانی است. در عمل، این نقش پیامدهای ملی برای مدل حکمرانی منطقه ای دارد. الگوی ارائه خدمات عمومی به شهروندان تهرانی در سال‌ها و دهه‌های اخیر با ارائه قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی مختلف شکل گرفته و نقاط ضعف و قوت آن طی سال‌ها شناسایی شده است. از سوی دیگر، ظهور فناوری‌های جدید و کسب تجربیات منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، روش‌های نوینی را برای حل مشکلات و نارسایی‌ها و ارتقای سطح خدمات عمومی در شهرها، زیر پای مدیران و ساکنان شهرها و سیاست‌گذاران آورده است.

با توجه به مشاهده و احصای نقاط ضعف و قوت مدل فعلی ارائه خدمات عمومی شهری در سال های اخیر و تحلیل اطلاعات سفارت های شهروندان طی سال های گذشته و همچنین تحلیل روند سفارتخانه ها اعم از اجرایی و توسعه ای، شکایات ، گزارشات فساد و تخلفات، پیشنهادات و غیره از یک سو و از سوی دیگر امکانات و ابزارهای نوینی که با ظهور فناوری های نوین در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته است، بازطراحی سیستم مدیریت عملیات اجرایی ضروری است. سطح شهر

بر اساس استراتژی عمومی‌سازی مدیریت شهری، طراحی مجدد سیستم مدیریت عملیات اجرایی در سطح شهر با رعایت اصول علمی و تجربیات موجود بر اساس نیاز شهروندان و مشارکت آنان در مدیریت شهری ضروری است. بنابراین برای تدوین نظام مدیریتی جدید عملیات اجرایی در سطح شهرستان، بازطراحی ساختار مدیریت روابط عمومی با رویکرد ارتقای بهره وری و میزان رضایت عمومی ضروری است. بنابراین رویکرد اساسی طرح جدید حل هر چه بیشتر مشکلات شهری قبل از تدوین پیام شهروندی است.

با شروع این نظام جدید مدیریت عملیات اجرایی در سطح شهر، باید قبل از رسیدن به آستانه شکل‌گیری پیام شهروندی با رویکرد حل مشکلات شهری، اقدامات مناسبی انجام شود که در چارچوب آن بازطراحی ساختار مدیریت ارتباطات عمومی با رویکرد، بهبود بهره وری و رضایت عمومی است. بنابراینتون انتظار داشت پروژه ای با هدف «ارتقای بهره وری و سطح رضایت عمومی از طریق حل هر چه بیشتر مشکلات شهری قبل از تدوین پیام شهروندی» انجام شود که با ایجاد برندی جدید، حل مشکلات اداری شهر را در سطح تسریع بخشد. نیروی انتظامی تخصصی شهرداری و خدمات اورژانس برای افزایش علاقهاجازه دهید خدمات عمومی شما را راهنمایی کند. در این طرح ناوگان مناطق و امکانات خدمات شهری با استفاده از فناوری نوسازی می شودخدمات شهری جدید متخصص در زمینه های مختلف کاری ضروری است.

بدیهی است که اصلاح ساختاری موجب کاهش ضایعات و صرفه جویی در هزینه های نگهداری فضا توسط پیمانکاران و مدیریت بهینه منابع مالی موجود و ایجاد فرصت برای ارتقای رضایت سرمایه می شود.شهرداری موظف است نیروی انسانی مرتبط با طرح و افزایش را با ارتقای سطح کیفی و تخصصی شرح وظایف خود در قالب سامانه تشویقی و پاداش خدمات بر اساس کاهش حجم ثبت اخبار در هر اثر تأمین کند. محیط زیست

از نتایج این تغییر می توان به ارتقای شفافیت و پاسخگویی در کار شهرداری و ارائه گزارش های منظم به شهروندان و مسئولان و همچنین بهبود سیستم های اطلاعاتی و نظارتی از طریق ایجاد و توسعه سامانه های جامع اطلاعاتی برای نظارت مستمر و دقیق برای بهبود وضعیت موجود اشاره کرد. وضعیت شهرداری و تقویت تعامل و مشارکت شهروندان در فرآیندهای اداری و اداری شهر به منظور تقویت اعتماد عمومی به مدیریت شهری.

از این رو، تدوین و اجرای راهبرد عمومی‌سازی مدیریت شهری با تأکید بر مشارکت فعال شهروندان در مدیریت شهری در قالب طراحی ساختار جدید مدیریت ارتباطات عمومی با هدف افزایش بهره‌وری و پاسخگویی مؤثر به نیازهای شهروندان. یکی از ضروریات ارائه خدمات به شهروندان، جلوگیری از بروز مشکلات شهری و ارائه راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش شکایات و تذکرات شهروندان، ضمن اجرای مطلوب وظایف بخشداری ها در مناطق و سازمان ها و بنگاه های اقتصادی است. زمان تعیین شده قبل از تجاوز از آستانه تحمل اولویت شهرونداناز استراتژی عمومی‌سازی می‌آیند.

* دکترای مدیریت کارآفرینی فناوری از دانشگاه تهران

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا