اخبار روز

دلار به کانال 50 هزار تومان سقوط کرد/ سیگنال جدید دولت چهاردهم به بازار ارز

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، این گروه بر این باورند که بازار منتظر تشکیل تیم اقتصادی دولت و رویکردهای سیاستی آن است تا بتواند موضع مناسبی را اتخاذ کند.

اولین روز هفته برای بازار طلا و ارز امیدوارکننده بود که نسبت به معاملات هفته گذشته کاهش قیمت داشته باشد. به گفته معامله گران، این روند به دلیل کاهش هیجانات بازار به دلیل تنش های سیاسی اخیر است و از نرخ دلار در امان نمانده است. قیمت دلار هرات که از کانال 60 هزار تومان آغاز شد و در نیمه دوم روز 60 هزار و 200 تومان معامله شد، روند نزولی به خود گرفت و به کانال 59 هزار تومان عقب نشینی کرد و 60 هزار و 200 تومان معامله شد و به 59 رسید. هزار 600 تومان.

اخبار اقتصادی نوشت: قیمت درهم امارات در بازار ارز تهران نیز مانند دلار روند نزولی را تجربه کرد و در حالی که در میانه کانال از 16 هزار تومان شروع شد، در جریان معاملات بازار اندکی کاهش یافت و به 16 هزار و 320 تومان رسید. . کاهش قیمت درهم امارات در بازار ارز گمانه زنی را در میان فعالان بازار مبنی بر تزریق درهم در بازار افزایش داد و اگر درهم امارات در روز یکشنبه با صحبت های مثبت وارد معاملات شود، احتمال وجود درهم در بازار ارز وجود دارد. تزریق بازار ارز در روز شنبه قطعی می شود. از سوی دیگر روند نزولی قیمت ها در بازار ارز به بازار ارزهای رمزپایه سرایت کرد و تتر که همواره همگام با دلار در نوسان است، به مرز مهم 60 هزار تومان رسید.

دلار با قرار گرفتن در محدوده 59600 تومانی از خط حمایتی مهم خود که روی 59000800 تومان بود عبور کرد و اگر بتواند با ادامه معاملات و همچنین معادلات پشت خط در زیر این خط مهم تثبیت شود، مسیر نزولی را ادامه خواهد داد. بخشنده باشید سطح حمایتی بعدی برای دلار هرات در محدوده 59200 تا 59300 تومان خواهد بود.

اما در بازار رسمی دلار مسیر دیگری را در پیش گرفت و افزایش قیمت را تجربه کرد. کاهش قیمت یورو ادامه یافت. بر اساس اطلاعیه مرکز مبادلات ایران، قیمت هر دلار در روز شنبه ۴۸ هزار و ۶۰۷ تومان بود و حواله دلار نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و ۴۴ هزار و ۵۹۴ تومان خرید و فروش شد. علاوه بر این، نرخ یورو امروز 53 هزار و 100 تومان کاهش یافت و ارزش نقل و انتقالات یورو با اختلاف منفی به 48 هزار و 716 تومان رسید. درهم امارات در صرافی 13 هزار و 235 تومان و درهم نقل و انتقالات نسبت به روز گذشته 12 هزار و 142 تومان ارزش گذاری شد. از نکات جالب بازار رسمی افزایش محسوس قیمت دلار حواله نسبت به روزهای گذشته بود. همچنین قیمت دلار میسون در سایت بانک مرکزی برای اولین بار 40 هزار تومان بود.

بر اساس این گزارش، روز شنبه بازار طلا و سکه و همچنین بازار ارز روند نزولی قیمت ها را نسبت به روز گذشته به ثبت رساندند و قیمت سکه با همین نرخ در سایت خرید و فروش شد. از اتحادیه طلا و جواهر و همچنین در بازار نقدی. این فلز گرانبهای داخلی که معاملات آن با قیمت 42 میلیون و 700 هزار تومان آغاز شد. معاملات در نیمه دوم افت را به ثبت رساند و نرخ 42 میلیون و 450 هزار تومان بود.

قیمت سکه رفاه به 42 میلیون و 360 هزار تومان رسید، بنابراین اختلاف با قیمت سکه نقدی کاهش یافت و به حدود 90 هزار تومان رسید. معامله گران معتقدند سکه مارس دارای سطوح حمایتی کلیدی جلوتر از 42 میلیون و 400 هزار تومان است که برای ادامه روند نزولی باید در زیر تثبیت شود.

طلای مذاب نیز مانند سکه روند نزولی را تجربه کرد و روز شنبه با نرخ 15 میلیون و 360 هزار تومان بازگشایی شد و سپس با ورود به روند نزولی، 15 میلیون و 289 هزار تومان از دست داد. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلای 18 عیار 3 میلیون و 512 هزار و 400 تومان خرید و فروش شد.

اعلام زمان معارفه اعضای کابینه دولت چهاردهم توسط شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از نکات مهمی بود که امروز مورد توجه دلالان قرار گرفت. این گروه بر این باورند که بازار به شدت منتظر تشکیل تیم اقتصادی دولت و رویکردهای سیاستی آن است تا بتواند موضع مناسبی اتخاذ کند. موضوعی که می تواند به عنوان یک شاخص مهم در پیش بینی مسیر آینده بازار و سیاست های اقتصادی دولت باشد.

خبر مهم دیگری که امروز در بازار دست به دست شد؛ ادعای رویترز درباره مشتری جدید نفت ایران بود. رویترز با استناد به منابع و داده های کشتیرانی در گزارشی مدعی شد که ایران خریداران جدیدی برای نفت خام خود پیدا کرده و محموله های نفتی این کشور به عمان و بنگلادش ارسال شده است. در این زمان امروز خبر افزایش حجم صادرات نفت ایران منتشر شد. معامله گران معتقدند فروش نفت منابع ارزی کشور را تامین می کند. دو خبر ذکر شده این احتمال را تقویت کرده است که بازارساز با قدرت بیشتری وارد بازار شده و شروع به تغذیه کند.

سومین موضوع امروز، انتشار جزئیات جدید از توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل بود. خبر مهمی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا توییت کرد مهر او آن را تایید کرد. بایدن نوشت: زمان انعقاد قرارداد آتش بس و آزادی گروگان ها و اسرا فرا رسیده است، فعالان بازار می گویند که از سرگیری توافق آتش بس یکی از عوامل تعیین کننده برای نوسانات بازار خواهد بود. تبدیل می شود.

موضوع دیگری که مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت آغاز آخرین طرح فروش محصولات ایران خودرو بود. این طرح با پیگیری های خبرنگار اختازنیوز خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو اجرا می شود و متقاضیان برای ثبت نام باید مبلغ 220 میلیون تومان به حساب نمایندگی خود واریز کنند. بر اساس بررسی های اختازنیوز، تصویب طرح فروش ایران خودرو موجب روی آوردن سرمایه گذاران از بازار طلا و سکه به بازار خودرو می شود که این امر موجب کاهش نقدینگی در بازار و رکود و بن بست می شود.

آخرین خبری که امروز مورد توجه معامله گران قرار گرفت؛ کشف و ضبط هفت دلار ارز غیرقانونی بود. فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: روز گذشته در پی مراقبت های پلیس امنیت اقتصادی در پایانه مرزی مهران، هفت دلال ارز که بدون انجام تشریفات قانونی اقدام به خرید و فروش ارز می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

223225

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا