اخبار روز

طلسم 16 ساله را بشکن! سلیمی به تکواندو ایران طلا داد

تکواندوکار وزن 80 کیلوگرم ایران مدال طلای المپیک 2024 پایس را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، عصر امروز از ساعت 23:25 (شنبه 20 مرداد 1403)، آرین سلیمی تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی مردان ایران در فینال بازی های المپیک 2024 پاریس به مصاف حریفی از بریتانیا رفت که در پایان سه راند پیروز شد و قهرمان المپیک شد.

ملی پوش وزن 80 کیلوگرم ایران که با پیروزی مقابل حریفان خود به فینال این وزن راه یافت، در این مبارزه مقابل شیاپچانگ به مصاف کانینگهام از بریتانیای کبیر در رده چهارم جهان رفت و با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست داد. در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شد.

نتایج سه راند این مبارزه به شرح زیر بود:

دور اول: 3-6 (به نفع کانینگهام)

دور دوم: 9-1 (به نفع سلیمی)

دور سوم: 6 بر 1 (به نفع سلیمی)

تیم ملی 20 ساله تکواندوی ایران با کسب این مدال طلا پس از 16 سال محرومیت را شکست و طلای المپیک تکواندو ایران را کسب کرد. آخرین طلای تکواندوی ایران در المپیک توسط هادی سای در المپیک 2008 پکن به دست آمد.

سلیمی در اولین مبارزه خود موفق شد نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان (رتبه 7 جهان) را شکست دهد و با عبور از سد کارلوس سانسرس از مکزیک (رتبه 2 جهان) در مرحله یک چهارم نهایی راهی نیمه نهایی شود.

وی در مرحله نیمه نهایی با ایوان شاپینا از کرواسی (رتبه 3 جهان) دیدار کرد و در پایان با نتیجه 2 بر 1 حریف قدرتمند خود را شکست داد و به فینال این وزن راه یافت.

سلیمی پس از ناهید کیانی و مهران حشدری سومین فینالیست تکواندو ایران در المپیک 2024 پاریس بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا