اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ما لانگ، ابرقهرمان تنیس روی میز چین، به افسانه تبدیل شد

با کسب ششمین طلای المپیک، ما لانگ به یک افسانه در ورزش چین تبدیل شده است. او که پیش از این نیز رکورددار تعداد قهرمانی‌های جهان بود، حالا با این موفقیت جدید، جایگاه خود را به عنوان بهترین بازیکن تنیس روی میز تاریخ مستحکم‌تر کرد.

ما لانگ ششمین مدال طلای المپیک خود را در بازی های پاریس به دست آورد.

به گزارش ایسنا، ما لانگ، ششمین طلای خود در بازیهای المپیک را در پایتخت فرانسه به دست آورد تا موفق ترین چینی در تاریخ این رقابت ها شود. ما لانگ ۳۵ ساله به رفتن فکر می کند، اما صدها میلیون هوادار او از ابرقهرمان ملی‌شان التماس می کنند که اعجوبه تنیس‌روی‌میز چهار سال دیگر بماند.

چیزی جز طلا در المپیک نیست

تنیس روی میز در چین خلاصه شده است. به نظر می رسد بدون اغراق می توان او را محبوب ترین ورزشکار چین در دهه اخیر نامید.  قبل از بازی‌های پاریس، فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) لقب GOAT را به بازیکن ۳۵ ساله چینی اعطا کرد، یعنی او را بهترین بازیکن تمام دوران نامید.

شش مدال طلای او در المپیک باعث می‌شود تا ما لانگ بدون رقیب بهترین بازیکن تنیس‌روی‌میز تاریخ شود. او همچنین ۱۴ بار قهرمان جهان شده و مهمتر از آن، سه بار در انفرادی طلا کسب کرده و در المپیک هر جا که مسابقه داده مدال طلا گرفته است!

ما لانگ اکنون در صدر فهرست پرافتخارترین قهرمانان المپیک کشور چین قرار گرفته است. 

سطح رقابت در تیم چین بسیار بالا است و ما لانگ احتمالا می خواهد دوران درخشانش را در اوج به پایان ببرد ولی هزاران چینی از او درخواست کردند در دنیای قهرمانی بماند و خداحافظی نکند. 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا