اخبار ارز دیجیتال

۸ ارز دیجیتال که باید از آنها دوری کرد! سولانا چرا؟

در سال‌های اخیر، تمایل شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای حضور در بخش ارز دیجیتال افزایش یافته است. با این حال، در پی افزایش نظارت و سخت‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در این حوزه، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که بخش اعظمی از آن توسط چنین شرکت‌هایی تأمین مالی شده است، ریسک زیادی به همراه خواهد داشت.

دی‌ال نیوز (DL News) اخیراً اسناد محرمانه‌ای را به دست آورده که نشان می‌دهد SEC سه شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر که در بخش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند را زیر ذره‌بین قرار داده است.

به گزارش رمزارز نیوز، نام این شرکت‌ها در گزارش ذکر نشده و این موضوع زنگ خطر را برای کل بازار به صدا در‌می‌آورد.

در همین حال، فینبولد (Finbold) سعی کرده است با تجزیه و تحلیل داده‌های کریپتو‌رنک (CryptoRank)، این شرکت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند حداقل در کوتاه‌مدت از پروژه‌های تأمین مالی شده توسط آنها دوری نمایند.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر معمولاً در مراحل اولیه پروژه‌ها در ازای دریافت توکن‌های اختصاصی، استارت‌آپ‌های کریپتو را تأمین مالی می‌کنند. طبق قرارداد، این توکن‌ها به مرور زمان در دسترس شرکت سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد تا با فروش آن کسب سود نماید.

شایان ذکر است که ۸ ارز دیجیتال در این زمینه از سایر توکن‌ها برجسته‌تر هستند. این توکن‌ها عبارتند از:

ترا کلاسیک (LUNC)، فلو (FLOW)، سکرت نتورک (SCRT)، پالیگان (MATIC)، نیر پروتکل (NEAR)، سولانا (SOL)، سویی (SUI) و اولانچ (AVAX).

مقادیر مشخصی از این توکن‌ها طی زمان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد و شرکت‌های یادشده با فروش آنها موجب ایجاد فشار نزولی بر بازار می‌شوند؛ با این حال، در پی اقدام اخیر SEC، انگیزه بیشتری برای فروش سریع و گسترده توکن‌ها به وجود آمده است.

از طرفی، برخی کارشناسان معتقدند که در صورت وجود تقاضای چشمگیر، حتی چنین فروش گسترده‌ای نمی‌تواند موجب کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شود.

با این حال، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید ریسک‌ها و پویایی بازار را در حین فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری، درک کنند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا