اخبار ارز دیجیتال

فروش گسترده توکن‌های شیبا توسط نهنگ‌ها؛ آیا امیدی وجود دارد؟

داده‌های پلتفرم اطلاعاتی اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که نهنگ‌های شیبا اینو (SHIB) در ۳۰ روز گذشته دارایی‌های خود را تخلیه کرده‌اند. از جمله دلایل این اقدام می‌توان به عملکرد نامطلوب قیمت این دارایی در ماه‌های اخیر اشاره کرد.

به گزارش رمزارز نیوز، طی ماه گذشته، میزان ذخایر نهنگ‌های دارنده ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار توکن شیبا بیش از ۶ درصد کاهش یافته است. همچنین، میزان کاهش برای دارندگان ۱ تا ۱۰ میلیون دلار، ۳ درصد و برای دارندگان بیش از ۱۰ میلیون دلار حدود ۷ درصد بوده است.

به نظر می‌رسد احساسات نزولی در میان نهنگ‌های شیبا اینو در هفت روز گذشته افزایش داشته؛ زیرا جریان خالص سرمایه دارندگان بزرگ بیش از ۶۷۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش این شاخص نشان می‌دهد که این دسته از سرمایه‌گذاران به جای انباشت در حال تخلیه توکن‌های خود هستند. این در حالی است که میزان تراکنش‌های کلان نیز تقریباً ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

همان‌طور که گفته شد، عملکرد ضعیف قیمت، مهم‌ترین دلیل کاهش این شاخص‌ها بوده است. قیمت این میم‌کوین در هفت و سی روز گذشته به ترتیب بیش از ۷ درصد و ۱۴ درصد کاهش داشته است.

در حالی که این روند نزولی را می‌توان به افت قیمت بیت کوین نسبت داد، باید توجه داشت که شیبا حتی در زمان بهبود بیت کوین نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه نکرده است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که میزان پذیرش شیبا اینو برای مدتی راکد مانده است؛ بدان معنی که این میم‌کوین دیگر مانند گذشته شاهد هجوم سرمایه‌گذاران جدید نیست.

حضور سرمایه‌گذاران جدید معمولاً موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود؛ لذا عدم وجود آنها موضوعی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. یکی از عوامل توضیح‌دهنده این وضع، علاقه معامله‌گران به میم‌کوین‌های جدیدتر است؛ زیرا چنین توکن‌هایی پتانسیل بازدهی بالاتری دارند.

علی‌رغم همه داده‌ها و دیدگاه‌های منفی، برخی کارشناسان معتقدند که قیمت شیبا به کف خود رسیده و بهترین فرصت برای خرید این دارایی فراهم شده است؛ با این حال، چنین افزایشی ممکن است به زودی اتفاق نیفتد.

در صورتی که شرایط به نفع شیبا تغییر کند و فشار خرید افزایش یابد، احتمال دستیابی قیمت به ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار وجود خواهد داشت.

در زمان نگارش این خبر، قیمت شیبا با افزایش جزئی ۰.۲ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۰۰۰۰۱۴۱ دلار رسیده است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا