اخبار روز سینما جهان

بهترین سریال‌های «روانشناختی» کره‌ای که ذهن شما را به بازی می‌گیرند

سریال‌های کره‌ای نه تنها عاشقانه، کمدی یا فانتزی هستند، بلکه برخی از هیجان‌انگیزترین، پیچیده‌ترین و چندلایه‌ترین روایت‌هایی هستند که می‌توانید در بین این سریال‌ها پیدا کنید. سریال هایی که علاوه بر به چالش کشیدن ذهن شما، گاهی هیجان تعقیب و گریز یا ترس از ناشناخته ها را به همراه دارند.

به گزارش فرادید، در اینجا لیستی از بهترین سریال های کره ای مهیج و روانشناسانه را معرفی کرده ایم؛ این ها سریال هایی هستند که با پیشرفت داستان و عمیق شدن شخصیت ها، لایه های جدیدی از رمز و راز را برای شما آشکار می کنند و پیچش های داستانی لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورند.

1. هدیه خداوند: 14 روز; هدیه خدا: 14 روز (2014)

بازیگران: لی بو یونگ، چو سونگ وو، کیم ته وو، جونگ گیو وون، کیم یو بین

داستان سریال درباره نویسنده تلویزیونی کیم سو هیون (با بازی لی بو یانگ) است که با یک فاجعه روبرو می شود. وقتی دخترش، ست بیول (با بازی کیم یو بین)، ربوده و کشته می‌شود، او متوجه می‌شود که می‌تواند به ۱۴ روز قبل از قتل دخترش برگردد. در این فرصت سو هیون تمام تلاش خود را می کند تا عامل این جنایت را پیدا کند و از وقوع آن جلوگیری کند. به این ترتیب او از کی دونگ چان (با بازی چو سونگ وو)، کارآگاه خصوصی کمک می گیرد. اما با پیشرفت تحقیقات، آنها متوجه می شوند که مسئله بزرگتری در جریان است. آیا آنها می توانند همه چیز را قبل از اتمام زمان حل کنند؟

2. دروغ بازی; بازی دروغگو (2014)

بازیگران: کیم سو اون، لی سانگ یون، شین سونگ روک

بهترین کره ای

این تریلر اسرارآمیز نگاهی عمیق به روان انسان و همچنین دیدگاهی به جامعه است. داستان سریال درباره نام دا جونگ (با بازی کیم سو اون) است که به دلیل بدهی های هنگفت تصمیم می گیرد در یک برنامه تلویزیونی به نام «دروغ بازی» شرکت کند. شرکت کنندگان باید یکدیگر را فریب دهند تا آخرین نفری باشند که برنده جایزه 10 میلیارد وون می شود. اما برای زنده ماندن، Nam Da-jung به کمک بیشتری نیاز دارد و از Ha Woo-jin (با بازی Lee Sang-yeon)، یک استاد سابق روانشناسی که اکنون یک جنایتکار است، کمک می گیرد.

3. نجاتم بده نجاتم بده (2017)

بازیگران: Ok Taek-yeon، Seo Ye-ji، Jo Seung-ha، Woo Do-Hwan

بهترین کره ای

پس از مرگ یکی در میان فرزندانشان، والدین ایم سانگ می (با بازی سئو ی جی) توسط یک فرد کاریزماتیک فریب خورده و به یک فرقه مذهبی خطرناک ملحق می شوند. سنگمی نیز مجبور می شود به این فرقه بپیوندد و رنج بکشد. سه سال بعد، او با هان سانگ هوان (Ok Taek-yeon)، پسر یک سیاستمدار و همکلاسی سابقش آشنا می شود. هنگامی که او درخواست کمک می کند، سانگ هوان و دوستانش تصمیم می گیرند که به فرقه نفوذ کرده و او را نجات دهند. اما پیچ و خم های تاریک داستان در هر مرحله آنها را آزار می دهد.

4. فرزندان هیچکس Children Of Nobody (2018)

بازیگران: کیم سون آه، لی یی کیونگ، نام گیو ری، چا هاک یون

بهترین کره ای

این سریال محبوب داستانی متفاوت از هر چیزی که تاکنون دیده اید ارائه می دهد. کیم سون آه در این سریال به عنوان چا وو کیونگ ظاهر می شود. یک روانشناس کودک با گذشته ای مرموز ناخواسته درگیر یک سری قتل های مرتبط با کودک آزاری می شود و سرنخ ها همه به او منتهی می شود.

5. دام (2019)

بازیگران: لی سئو جین، سونگ دونگ ایل، لیم هوا یونگ

بهترین کره ای

این یکی از آن سریال هایی است که از همان ابتدا با عناصر بصری خود شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این درام داستانی پیچیده در مورد یک گوینده محبوب به نام کانگ وو هیون (با بازی لی سئو جین) است که با خانواده اش به کوه می رود. اما تعطیلات آنها به یک فاجعه تبدیل می شود و طعمه یک شکارچی دیوانه می شوند.

6. بیگانگان از جهنم; Strangers From Hell (2019)

بازیگران: ایم شیوان، لی دونگ ووک، لی جونگ اون

بهترین کره ای

این از آن سریال هایی است که شب ها به سختی می خوابید! داستان سریال درباره پسری به نام یون جونگ وو (با بازی سی وون) است. یک جوان روستایی که برای دوره کارآموزی به سئول نقل مکان می کند. او به دلیل فقر تصمیم می گیرد در خوابگاهی مشکوک اما ارزان به نام استودیو ادن اقامت کند. جایی که همسایه های عجیب او را اذیت می کنند. یکی از جمله آنها سو مون جو (با بازی دونگ ووک) است. دندانپزشکی خوش تیپ که در مقایسه با بقیه محله ها عادی به نظر می رسد. Epps نگران جونگ وو است که اتفاقات عجیبی در استودیو Eden رخ می دهد، اما تصمیم می گیرد در مورد آن تحقیق کند.

7. سال را تکرار کنید. تکرار سال (2020)

بازیگران: لی جون هیوک، نام جی هیون

بهترین کره ای

اگر بتوانید به گذشته برگردید و سال گذشته را دوباره تجربه کنید، چه کار می کنید؟ در این سریال 10 نفر که دوران سختی را پشت سر گذاشته اند فرصت گرانبهایی برای بازگشت به گذشته و تغییر زندگی خود به دست می آورند. اما آنچه در نهایت به آن می‌رسند یک تراژدی دیگر است. چون آنها یکی بعد از دیگری شروع به مردن می کنند. کارآگاه جی هیونگ جو (با بازی لی جون هیوک) سعی می کند از مهارت های خود برای حل معما و نجات جان آنها استفاده کند.

8. بازی مرکب; بازی ماهی مرکب (2021)

بازیگران: لی جونگ جائه، پارک هه سو

بهترین کره ای

465 نفر که شانس زندگی خود را از دست داده اند به “بازی ترکیبی” دعوت می شوند. یک مسابقه بقا که در آن آخرین نفری که ایستاده است 45.6 میلیارد وون برنده می شود. تنها کاری که باید انجام دهند این است که چند بازی کودکانه انجام دهند. آسان به نظر می رسد، درست است؟ اما چیزی که داستان را پیچیده و وحشتناک می کند این است که عواقب باخت در این بازی ها به معنای واقعی کلمه کشنده است. کی هون (با بازی لی جونگ جائه)، یک قمارباز که به شدت بدهکار است، در این مسابقه شرکت می کند. او ابتدا فکر می کند که بازی ترکیبی قرار است تمام مشکلات او را حل کند، اما خیلی زود متوجه می شود که بازی واقعی کشتن یا کشته شدن است.

9. گل شیطان گل شیطان (2020)

بازیگران: لی جون گی، مون چای وون

بهترین کره ای

بک هی سونگ (با بازی لی جون گی) مردی است که گذشته ای بی رحمانه و مرموز را از همسرش پنهان می کند. شوهرش چا جی وون (با بازی مون چای وون) که یک کارآگاه است، شروع به تحقیق در مورد یک سری قتل های بی پاسخ و حل نشده می کند. اما او نمی داند که همسر به ظاهر کامل او ممکن است مقصر واقعی باشد. این زوج والدین یک دختر شش ساله شایان ستایش هستند و زندگی زناشویی آنها عالی به نظر می رسد. اما آنها با واقعیتی روبرو خواهند شد که باید بین عشق و عدالت باشد یکی برای انتخاب

10. فوق برنامه; فوق برنامه (2020)

بازیگران: کیم دونگ هی، پارک جو هیون

بهترین کره ای

سریال «برنامه اضافه» درباره چند دانش آموز دبیرستانی است که سعی می کنند با وضعیت مالی و توقعات زیاد والدینشان کنار بیایند. اوه جی سو (با بازی کیم دونگ هی) دانش آموزی با نمرات خوب است که به طور تصادفی وارد یک تجارت آنلاین غیرقانونی می شود. به نظر می رسد که این شغل کفاف تحصیل و سایر هزینه های زندگی او را می دهد. اما ماجرا زمانی پیچیده می شود که همکلاسی های او نیز درگیر این کار غیرقانونی می شوند.

11. صدا; صدا (2017)

بازیگران: لی ها نا، جانگ هیوک

بهترین کره ای

سریال «صدا» حول محور دو کارآگاه می‌چرخد که در تلاش برای یافتن قاتل زنجیره‌ای مسئول مرگ عزیزانشان هستند. مو جین هیوک (با بازی جانگ هیوک) یک کارآگاه غمگین است که هنوز از مرگ همسرش غلبه نکرده است. در حالی که او به پایین ترین نقطه زندگی خود رسیده است، تصمیم می گیرد مخفیانه قاتل واقعی را تعقیب کند و او را به دست عدالت بسپارد. از طرفی کانگ کوون جو یک بازپرس حرفه ای است که خاطره تلخی هم از مرگ پدرش دارد. پدرش که یک پلیس سابق بود در جریان تحقیقات کشته شد. وقتی معلوم می شود که پرونده های مربوط به عزیزان این دو کارآگاه به هم مربوط می شود، آنها تصمیم می گیرند با هم قاتل زنجیره ای را شکار کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا