اخبار روز

دلار در انتظار تصمیمات سیاسی تضعیف شد


به گزارش مانیبان، این یادداشت در هفته گذشته با وجود سیگنال هایی که به طور مستمر به بازارهای مالی ارسال می شد، تغییر چندانی نداشت.

سوداگران با وجود حوادثی که در تهران رخ داد و ترور هانیه در هفته دوم مرداد هفته سوم را در حالت آماده باش و تماشای اخبار سپری کردند. به گفته فعالان بازار ارز، این سیاستمدار با هر وسیله ای از جمله بستن بانک ها به بهانه گرمای هوا یا اقدامات امنیتی سعی در حفظ ثبات قیمتی در بازار ارز داشت و موفق هم شد.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی با وجود فضای انتظاری برای اخبار، هر نوع پیش بینی را غیرممکن می دانند. آنها معتقدند اخبار مثبت و منفی می تواند دلار را با خود به پایین بکشاند و در نهایت دلار آمریکا از کریدور ششم روند نزولی خارج نخواهد شد. تحلیلگران بازار فارکس معتقدند سقوط دلار و بازگشت به کریدور پنجم نیازمند اخبار و سیگنال های مثبت قوی است.

کارشناسان معتقدند تا زمانی که مسیر تصمیم ایران برای اقدام علیه اسرائیل به وضوح مشخص نشود، قیمت دلار حرکتی نخواهد داشت.

تتر 60 هزار تومان شد.

قیمت درهم روز پنجشنبه ۱۶ هزار و ۶۶۰ تومان بود. قیمت تتر در جمعه نوزدهم مرداد در سطح 60 هزار و 750 تومان ایستاد.

پوند انگلیس 77 هزار و 920 تومان معامله شد و 200 تومان افزایش یافت. قیمت یورو 66 هزار و 750 تومان شد.

گفتنی است از روز سه شنبه شانزدهم مرداد اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۴۹۶ تومان و دلار ۴۴ هزار و ۴۹۲ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا