اخبار روز

گم شدن یک دختربچه دیگر، این بار در لرستان :: بازتاب آنلاین

به گفته مهدی اداوی سرپرست فرمانداری الیگودرز روز پنجشنبه خانواده ای از روستای ده سفید حاج درویش از بخش توابع مرکزی شهرستان الیگودرز حوالی ساعت ۱۹:۳۰ گم شدن دختر بچه ۲ ساله خود را به پلیس، هلال احمر و بخشداری اطلاع دادند که بلافاصله عملیات جستجو آغاز شد و تا ساعت ۲:۳۰ بامداد ادامه داشت ولی به علت تاریکی هوا عملیات امدادی به نتیجه نرسید.

به گزارش بازتاب آنلاین، مادر، “آی نور” را حمام و روانه حیاط خانه می‌کند، ساعتی بعد فارغ از کار مستمر، پی دخترک را می‌گیرد اما متوجه غیبتش می‌شود، اوایل گمان می‌کند در همین اطراف است اما با گذر ساعت ها، باور می‌کند نور چشمش گم شده است.

بنابر گزارش ایرنا، ” آی نور” دخترک ۲ساله الیگودرزی از یک خانواده روستایی در ده سفید بخش مرکزی است که ظهر پنجشنبه حوالی ساعت ۱۵ مفقود می‌شود، ابتدا با کمک خانواده و همسایه‌ها همان اطراف را جست‌وجو می‌کنند اما با فرا رسیدن غروب و نزدیک شده به تاریکی شب خبری از او نمی‌شود ولاجرم به هلال احمر اطلاع می‌دهند.

حالا بیش از ۴۰ ساعت است چشم مادر به صورت معصومانه “آی نور” روشن نشده، بی قراری های مادرانه به حد دیوانه کننده‌ای رسیده است، انگار همه اهالی دختر خود را گم کرده‌اند، روز و شب را برای یافتن دخترک و گرفتن و دیدن دوباره لبخند معصومانه اش بی قرار سپری می‌کنند و در جست‌وجو هستند اما خبری از گمشده نمی‌رسد.

دوباره خاطرات نبود ” یسنا” دختر چهار ساله گلستانی زنده می‌شود، روزهایی که یک ایران، برای آرام کردن دل مادر این کودک، همدلی شد، از جای جای کشور راهی ترکمن صحرا شدند و دست آخر دست یسنا را در دستان لرزان مادرش گذاشتند.

حالا هزاران کیلومتر دورتر در روستای ده سفید الیگودرز لرستان، ” آی نور” ۲ ساله گم شده است و جست‌وجوهای چند روزه برای یافتن اثری از وی تا کنون بی نتیجه بوده است و دوباره الیگودرز به همدلی ایران نیاز دارد.

قلب آدم بزرگ‌ها برای آی نور کوچک می‌تپید، گندمزارها و کشتزارهای اطراف روستا فرش زیر پایشان شده است، مردان و زنان شانه به شانه هم، وجب به وجب اطراف روستا را در جست‌وجوی دخترک گز و گوشه به گوشه کشتزارها را مرور کرده‌اند و با نگرانی و دلهره مادر و پدر یسنا شریک شدند.

حدود سه روز پر از اضطراب و فکر و خیال گذشته است و غروب‌ها برای مادر آی نور معنای دیگری دارد، غمناک تر و دلهره آور، کاش خورشید سوزان این روزهای گرم، غروب نمی‌کرد و نقاب طلایی اش روی شب کشیده می‌شد تا نکند آی نور در گوشه‌ای از زمین خدا تنها و معصومانه از سیاهی شب به خود بلرزد.

حالا وارد سومین روز نبود “آی نور” شده ایم، نیروهای محلی، هلال احمر، انتظامی و بسیج در صحنه حاضر هستند و هرکه هرچه در چنته دارد رو می‌کند تا چشم مادر به آی نورش روشن شود، اما اینها کافی نیست و زمان هم به سرعت می‌گذرد به همین دلیل فرماندار الیگودرز از مردم خواسته است هرکه به هر نحوی که می‌تواند به منطقه مراجعه و در جست‌وجوی آی نور کمک کند.

بسیج امکانات برای یافتن آی نور/درخواست برای کمک مردم

به گفته مهدی اداوی سرپرست فرمانداری الیگودرز روز پنجشنبه خانواده‌ای از روستای ده سفید حاج درویش از بخش توابع مرکزی شهرستان الیگودرز حوالی ساعت ۱۹:۳۰ گم شدن دختر بچه ۲ ساله خود را به پلیس، هلال احمر و بخشداری اطلاع دادند که بلافاصله عملیات جست‌وجو آغاز شد و تا ساعت ۲:۳۰ بامداد ادامه داشت ولی به علت تاریکی هوا عملیات امدادی به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: ساعت ۵:۳۰ جمعه عملیات جست‌وجو با استفاده از نیروهای بسیج و سپاه آغاز شده و تاکنون ادامه داشته اما هنوز منجر به یافتن کودک نشده است.

سرپرست فرمانداری الیگودرز با اشاره به استفاده از سه قلاده سگ زنده یاب برای یافتن این کودک، بیان کرد: همچنین با توجه به نیمه کوهستانی بودن منطقه از نیروهای آفرود و موتورسوارها بهره گرفته ایم.

اداوی ادامه داد: یک حلقه چاه در روستا وجود داشت که احتمال سقوط کودک می‌رفت، به طور کامل تخلیه شد اما اثری از این کودک در چاه یافت نشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع از دوربین های کوادکوپتر(دوربین باز هوایی) نیز برای جست‌وجو بهره گرفته‌ایم اما تاکنون موفق به یافتن کودک نشده‌ایم و عملیات جست‌وجو کماکان ادامه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری الیگودرز گفت: از مردم این شهرستان درخواست می‌شود برای یافتن کودک گمشده در روستای سنگ سفید حاجی درویش الیگودرز همکاری کنند.

بالگرد اورژانس به پرواز در می‌آید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: پس از بی نتیجه ماندن جست‌وجوهای محلی توسط مردم و خانواده، مفقود شدن این کودک ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه هفته گذشته به هلال‌احمر گزارش و بلافاصله چهار تیم عملیاتی به منطقه اعزام شد.

محمد قدمی تصریح کرد: نیروهای آنست( سگ های زنده یاب) نیز در محل حاضر شده‌اند و تا این لحظه عملیات جست‌وجو به صورت مستمر در حال انجام می‌باشد اما تاکنون اثری از این کودک یافت نشده است.

وی با اشاره به حضور نیروهای مردمی، بسیج و انتظامی در عملیات جست‌وجو افزود: در اطراف این منطقه رودخانه وجود ندارد و جست‌وجوی بی وقفه در اراضی حاشیه روستا همچنان ادامه دارد.

به گفته وی درخواست مجوز پرواز اورژانس هوایی الیگودرز به منظور ادامه جست‌وجو‌ها برای یافتن کودک مفقود شده الیگودرزی مطرح شده است و بالگرد امدادی تا قبل از ظهر امروز به پرواز در می‌آید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا