اخبار روز

افراد با این تیپ بدنی بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت هستند

ژن ها و آسیب های قبلی زانو نیز می توانند در آرتریت فرد نقش داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از CNN، اما بر اساس مقاله ای که در ماه آوریل در مجله JAMA Network Open منتشر شد، تحقیقات جدید نشان داده است که تقویت عضلات پا می تواند شدت آرتروز زانو را کاهش دهد یا احتمالاً از بین ببرد.

در یکی در این تحقیق، پس از بررسی داده های 5003 بیمار در هلند، کارشناسان هیچ ارتباطی بین فعالیت بدنی فرد به طور کلی و افزایش خطر ابتلا به آرتروز زانو پیدا نکردند.

متخصصان همچنین بیماران را به دو گروه تقسیم کردند: کسانی که در ورزش‌های فیزیکی که نیازی به تحمل وزن زانو ندارند، مانند شنا و دوچرخه سواری، شرکت می‌کنند. و کسانی که زانوهایشان باید کل وزن بدن را در حین فعالیت های ورزشی مانند دویدن و پیاده روی تحمل کند.

اعضای این تیم دریافتند افرادی که زانوهایشان باید وزن بدنشان را در حین فعالیت های ورزشی تحمل کند، در صورت داشتن توده عضلانی کم در اندام تحتانی، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به آرتروز زانو هستند.

دکتر جویس ون میرس از مرکز پزشکی اراسموس در روتردام، هلند یکی یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید: پس از تشخیص این موضوع که تنها ورزش‌هایی که شامل استرس روی زانو هستند، خطر ابتلا به آرتروز زانو را افزایش می‌دهند، بررسی کردیم که آیا شدت آرتروز در این ورزش‌ها با قدرت مفصل ماهیچه‌های اطراف مرتبط است یا خیر. بستگی به زانو هم داره یا نه.

از آنجایی که توده عضلانی قوی‌تر می‌تواند از زانو در برابر فشارهای مکانیکی روی مفصل محافظت کند، کارشناسان معتقد بودند که عضلات قوی‌تر بهتر از عضلات ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

دکتر می گوید و این دقیقاً همان چیزی است که ما دیدیم. جویس ون میرز. وقتی افراد توده عضلانی قوی تری داشته باشند، دیگر در معرض خطر آرتریت ناشی از ورزش نیستند.

دکتر کاترین میلر، دانشیار پزشکی داخلی در دانشگاه ویسکانسین در ایالات متحده، که در این مطالعه شرکت نداشت، نتایج این تحقیق را هیجان‌انگیز می‌داند و می‌گوید: «اگرچه همیشه این ایده وجود داشته است که توده عضلانی به دست می‌آید. مهم است و به محافظت از مفاصل کمک می کند. با این حال، این مطالعه نشان داده است که نه تنها توده عضلانی برای عملکرد زانو مهم است، بلکه احتمالاً خطر ابتلا به آرتریت را نیز کاهش می دهد.

مرکز پزشکی اراسموس اکنون در حال بررسی است که آیا پزشکان می توانند توصیه های خود را برای بیماران مبتلا به آرتریت بر اساس توده عضلانی، وزن و حرکت مفاصل شخصی سازی کنند.

به گفته دکتر Joyce van Meers بسیاری از بیماران مبتلا به زانو درد از پزشک خود می پرسند که آیا می توانند ورزش مورد علاقه خود را ادامه دهند. در حال حاضر پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و تحقیقات هنوز ادامه دارد.

با این حال، به گزارش یورونیوز، جویس ون میرز توصیه هایی دارد. او می‌گوید: «قبل از انجام هر فعالیتی که وزن شما را روی زانوها می‌آورد، در باشگاه ورزش کنید تا ماهیچه‌های پای خود را تقویت کنید. و اگر می خواهید فعالیت هایی مانند دویدن را انجام دهید، به آرامی شروع کنید.

او تاکید می‌کند که در این ورزش‌ها نه تنها عضلات، بلکه تاندون‌های شما نیز درگیر هستند و باید به این بارها عادت کنند. در غیر این صورت فوراً آسیب خواهند دید.»

دکتر کاترین میلر همچنین می گوید: اگر متوجه شدید که آرتریت دارید، کاری را که انجام می دهید متوقف نکنید. افراد غیر فعال سلامت مفاصل ضعیف تری دارند و توده عضلانی کمتری دارند و در مقایسه با دیگران در معرض خطر بیشتری برای بدتر شدن آرتریت هستند.

او توصیه می کند: پیاده روی کنید، روی صندلی بنشینید و ده بار بلند شوید بدون اینکه از بازوهای خود برای بلند شدن استفاده کنید. مهمترین چیز حرکت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا